به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عبدالرضا بیگناه در نشست با فعالان زنبورداری در اردبیل اظهار داشت: سالانه 70 هزار تن عسل در کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شود تا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد، ولی مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که عسل تولید شده همانند سایر محصولات تولیدی از بسته‌بندی مناسبی برخوردار نیست.

وی افزود: متاسفانه کارخانه‌های بسته‌بندی عسل که در استان فعال بوده‌اند به دلیل مشکلات مختلف به تعطیلی کشانده شده‌اند و هم‌اکنون فقط یک شرکت فعال در این زمینه وجود دارد که به همین دلیل نیاز است اقدامات لازم در راستای بسته‌بندی و عرضه به بازار انجام داده شود.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت این محصول در راستای ایجاد اشتغال و پویایی اقتصاد استفاده کنیم نیاز است که در حوزه تولید، فرآوری و بسته‌بندی عسل اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم، به طوری که با ورورد گردشگران می‌توانیم بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی را به آنان عرضه کنیم.

بیگناه بیان کرد: معرفی خواص و فواید عسل به همگان نیز امری قابل توجه و ضروری است، چرا که کیفیت عسل سبلان آن طور که باید معرفی نشده و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی انجام داده شود تا بتوانیم از این طریق عرضه عسل تولیدی به بازار را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر حمایت از فعالان این عرصه در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و از بین پنج هزار نفری که در این عرصه فعالیت می‌کنند فقط در حدود 400 نفر زنبوردار واقعی هستند و در این حوزه فعالیت می‌کنند که امیدواریم فعالیت در این عرصه با اقدامات انجام یافته بهبود یابد.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران افزود: طبق تاکیداتی که امام جمعه و استاندار اردبیل در رابطه با ساماندهی این عرصه داشته‌اند اقدامات نظارتی در دستور کار قرار داده شده تا هر چه سریع‌تر به تمامی اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 641100
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.