به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،علی ترکاشوند این مطلب را عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری، ها در تمامی حوزه‌های زندگی شهری از مسائل اجتماعی و فرهنگی گرفته تا عمرانی، خدماتی، حمل‌ و‌ نقل عمومی، رفاهی، تفریحی و... دخیل هستند، اکنون وقت آن رسیده تا بنای تبدیل شهرداری ها به یک نهاد اجتماعی پایه گذاری شود.
شهردار کرج با اشاره به اینکه برای تبدیل شدن کامل این سازمان به یک نهاد اجتماعی نیاز به تلاش و فعالیت بسیار است اظهار داشت: توجه به یک توسعه اجتماعی همه جانبه و حرکت به سمت فعالیت های انسان محور امری ضروری است و با پیش بردن شهرداری ها به سمت نهادی اجتماعی، می توان افقی روشن را برای شهر و شهروندان در آینده رقم زد.
ترکاشوند بیان کرد: مدیریت یکپارچه در شهرداری ها موجب استاندارد سازی رفتار سازمانی و تأثیر مثبت آن بر رفتار شهروندان می شود می‌تواند و شهر را به سمت شهروند محوری هدایت می کند؛اگر شهرداری بخواهد از یک نهاد خدماتی پوسته انداخته و به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود، باید نیازهای شهر را بر محور شهروندان طراحی کند و اجرایی شدن آنها را بنابر رضایت عمومی به مرحله عملیاتی شدن برساند.
این مسئول گفت: با تبدیل شدن شهرداری ها به نهاد اجتماعی علاوه بر موضوعاتی نظیر ساخت ساز، تراکم، کثرت جمعیت در محدوده شهری، نظافت معابر و دیگر پروژه های عمرانی، سبک زندگی شهروندان، شبکه روابط اجتماعی، ارتقاء فرهنگ شهروندی، ارتقاء کیفیت زندگی و کیفی سازی روابط اجتماعی نیز اصل قرار می گیرد و باید همه برنامه ها و سندهای چشم انداز، شهری بر همین اساس، تدوین و اجرایی شود.
وی خاطر نشان کرد: با تبدیل شدن این دستگاه به نهاد اجتماعی حتی کالبد و سیمای شهری نیز برای توسعه سطح کیفی زندگی شهروندان طراحی می شود و باید در این راستا حفظ و ارتقاء شاخص های محیط زیستی به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد تا در این صورت شهروند محوری، به عنوان الگوی مدیریت شهری تحقق یابد و رضایت شهروندان در راس امور عمرانی و غیرعمرانی شهرداری ها قرار گیرد.
شهردار کلانشهر کرج در پایان یادآور شد: طی چهار سال گذشته مدیریت شهری کرج برآن بوده تا به یک نهاد اجتماعی شهروند محور تبدیل شود و خواسته‌های مردم را به عنوان صاحبان اصلی شهر پایه و اساس برنامه‌های خود قرار دهد؛ در این مجموعه تمامی تلاش ها بر این بوده تا راه‌های ارتباطی شهروندان با متصدیان امور شهری به شکل نظام‌یافته باشد و هر شخص به راحتی بتواند درخواست خود را مطرح و آن را پیگیری کند.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 639491
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.