به گزارش خبر آنلاین ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی گفت: شورای اسلامی یک سازمان عمومی ولی غیردولتی خارج از سلسله‌مراتب قوای سه‌گانه است که باید برای انتخاب اعضای آن مسائل متعددی را دراین‌باره در نظر داشته باشید که آیا افراد می‌توانند این کارها را بکنند یا آن‌ها که بوده‌اند چنین کرده‌اند یا نه؟!
آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: اعضای شورا باید مشکلات مردم را بشناسند و برای رفع آن‌ها اقدام داشته باشند؛ مردم باید بتوانند به‌راحتی به این افراد دسترسی داشته باشند و شورای شهر باید امانت‌دار رأی و اعتماد مردم باشد و یکی از مسائل مهم امانت‌داری مردم انتخاب شهرداران امین و پاک‌دامن، متدین، شجاع و مردمی و مقید به انضباط مالی و ولایتمداری است.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه شورای شهر باید به مختصات شهر اسلامی در زمینه معماری و شهرسازی متناسب با حیات طیبه اسلامی کاملاً توجه داشته باشد، تأکید کرد: یکی از دیگر موارد که باید توسط شورای شهر موردتوجه قرار گیرد عدالت در خدمات شهری است و به محله‌های محروم‌نشین و مستضعف باید نگاه عدالت‌گستر داشته باشند و برنامه‌های آن‌ها سلامت محیط‌زیست را به خطر نیندازد.
وی با بیان اینکه کاندیداهای شورای شهر باید برای موضوع حمل‌ونقل و معابر عمومی برنامه محور باشند، گفت: وضعیت اماکن عمومی و وسایل نقلیه و اماکن طراحی‌شده باید موردتوجه رأی‌دهندگان قرارگرفته و این‌گونه نباشد که یک عابر نتواند از عرض خیابان عبور کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی اوقات خطوط عابر پیاده در یک محدوده با هم فاصله‌دارند، گفت: در بازدید میدانی دیدیم که در انتهای خط عابر یک دکل برق بود و این شرایط مشخص می‌کند که صرفاً خط‌کشی برای رفع تکلیف بوده است.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ایجاد درآمد ماندگار برای شهر و برنامه‌های کاندیداها و اقدامات انجام‌شده باید در رأی دادن موردتوجه قرار گیرد، عنوان کرد: شهر را نمی‌توان با اموال عمومی اداره کرد و باید درآمدزایی پایدار برای مدیریت شهر ایجاد شود.
آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه شورای شهر باید در زمینه نظارتی با کم‌کاری، رشوه و تجمل‌گرایی مقابله کند، گفت: مقابله با سفرهای بیهوده و هزینه‌های گزاف از وظایف شورای شهر است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در تأیید صلاحیت‌ها علی‌رغم تذکرهای مکرر، برخی افرادی که صلاحیت لازم را داشتند، رد صلاحیت شدند، عنوان کرد: دیگرانی که صلاحیت نداشتن‌شان روشن است متأسفانه تأیید شدند و عدالت انتخاباتی اقتضای این را دارد که دقت بیشتری در این مسائل شود.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه وقتی این‌گونه عمل می‌کنند شما باید مراقب باشید که رأیتان را خراب نکنید، گفت: آقایی که یک دسته پول در دست دارد و رأی می‌خرد آیا واقعاً از روی احساس مسئولیت به مردم این کار را انجام می‌دهد؟! خود شما باید مراقب باشید و عملکرد و سخنان و مواضع آن‌ها موردتوجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کسی که حریم خود را حفظ نمی‌کند قادر به حفظ حریم اسلام نیست، عنوان کرد: چرا در انتخابات ریاست جمهوری از امکانات دولتی برای کاندیدای خاصی استفاده می‌شود؟! این کار را نکنید که خلاف قانون و خلاف شرع است،
وی تأکید کرد: به آموزش‌وپرورش در این زمینه تذکر می‌دهم و استاندار و دیگر مسئولان مراقب باشند و دیگر دستگاه‌های نظارتی هم مواظب باشید؛ همچنین حضور کسانی که در انتخابات نقش دارند در جلسات حزبی و گروهی ممنوع است و باید جلوی این تخلفات گرفته شود.
آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مشارکت مردم را ضایع نکنید، گفت: در این مرحله تذکر می‌دهم و در مرحله بعدی نام کسانی که تخلف و برخلاف قانون عمل کرده‌اند را اعلام می‌کنم تا مردم بدانند و بشناسند که چه کسانی در این استان اهل تخلف و اهل زدوبند هستند.
وی با بیان اینکه در حضور معاون سیاسی استاندار شخصی درخواست استفاده از فضای مصلا را برای انتخابات داشت، گفت: معاون استاندار دید که من چگونه با این تقاضا برخورد کردم و حتی اجازه قرائت اطلاعیه را نیز ندادم و اعلام کردم که اگر برای همه کاندیداها چنین امکانی وجود داشته باشد ایرادی ندارد ولی اگر مختص به یک کاندیدا باشد اجازه چنین کاری داده نمی‌شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 638289
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.