به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به حادثه انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر اظهارداشت: حقوق 800 تا 900 هزار تومانی معدنچیان بسیار ناچیز است و باید از همه توان و ظرفیت موجود برای افزایش این حقوق استفاده کرد.
وی بیان کرد: حقوق کسانی که برای تامین هزینه زندگی زن و فرزندان خود وارد تونل معدن شده و تمام مخاطرات آن را به جان می خرند باید برای کافی باشد.
امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: قانون نحوه و مقدار مزایا و دستمزد این گونه کارگران باید تغییر کند و نمایندگان مجلس و وزیر کار برای انجام آن پیشقدم شوند .
حجت الاسلام لیوانی گفت: باید کارگاه ها و معادن مجهز به امکانات ایمنی کافی برای مقابله با حوادث احتمالی باشند و کارگران هم قبل از جذب در این مراکز ، مهارت ها و آموزش های لازم را کسب کنند .
وی بیان کرد: به دلیل تراکم گاز زیاد در این تونل و ریزش سنگ ها پیشرفت کار در آوار برداری معدن زمستان یورت به سختی انجام می شود و افراد غیرمتخصص در منطقه حضور پیدا نکرده و موجب کندی کار آوار برداری و امداد رسانی نشوند.
به گزارش ایرنا در حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت رخ داد، 73 نفر مصدوم و 35 نفر نیز محبوس شدند، تاکنون پیکر 21 نفر از معدن خارج و پس از انجام مراحل قانونی تحویل خانواده ها برای خاکسپاری شده است.
امام جمعه موقت گرگان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نیز اشاره کرد و گفت: نامزدها حرمت خود و سایر رقبا را حفظ کنند و سخنان درشت و توهین آمیز بر زبان نیاورند زیرا این سخنان بر نظر و عملکرد مردم نیز موثر است.
حجت الاسلام لیوانی بیان کرد : دنیا به انتخابات ما چشم دوخته تا حضور مردم را در پای صندوق های رای ببیند و اگر این حضور کمرنگ باشد از آن به عنوان دلسرد شدن مردم یاد می کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 ماه جاری برگزار می شود.
7333 /1648
خبرنگار : علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.