به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی در جلسه مدیریت پسماند استان البرز که روز پنجشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اضافه کرد: در علم روز دنیا از زباله برای تولید انرژی برق و بخار مورد استفاده قرار می گیرد که جهان در بافت مسکونی شهر نیز چنین واحدهایی ایجاد شده است.
وی گفت: ایجاد یک تیم کارشناسی برای تعیین تکلیف ساماندهی زباله ها در اسرع وقت ضروری است و باید ظرف مدت کوتاهی نتیجه نهایی اعلام شود.
طهائی با اشاره به مکان مورد نظر در خصوص ساماندهی پسماند خاطرنشان کرد: تفکیک زباله یک موضوع فرهنگی و اجتماعی است که باید با مشوق هایی در فرهنگ مردم نهادینه شود.
وی گفت: در جلسات بعدی باید به دنبال عملیاتی کردن برنامه ها باشیم چراکه تاکنون طرح های خوبی ارائه شده است.
طهائی با اشاره به ضرورت پیگیری روند مصوبات جلسات گذشته افزود: حلقه دره برخلاف تلاش های مسئولان مربوطه در شرایط مطلوبی نیست.
وی ادامه داد: این منطقه از گذشته انتخاب شده و میراثی برای ما بوده که جای خرسندی دارد زمین غیر قابل نفوذ است و تاکنون شیرابه های زباله به آب های زیر زمینی نفوذ نکرده ولی اهالی منطقه کیانمهر و فرودگاه پیام به حق از این شرایط ناراضی هستند.
طهائی با بیان اینکه باید وضع موجود حلقه دره مورد بررسی قرار گیرد گفت: در شرایط فعلی با توجه به دفع و دفن زباله ها ممکن است منابع آب زیر زمینی در آینده آلوده شود بنابراین باید اقدامی جدی و اساسی صورت گیرد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.