به گزارش ایرنا ، سید حمید طهائی روز یکشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر استان البرز افزود: نگاه دولت واگذاری طرح ها به بخش خصوصی است، راه طالقان نیز از جمله پروژه های گردشگری و درآمدزا برای این استان است.
وی با اشاره به تجربه مشارکت در تکمیل راه های کشور افزود: این مسیر را نیز می توان به نحوی تکمیل کرد که برای استان درآمدزایی داشته باشد و درآمدهای حاصله آن صرف پروژه هایی شود که توجیح اقتصادی برای بخش خصوصی ندارد.
وی با اشاره به زحماتی که در تصویب طرح های توسعه محوراستان دیده شده است،افزود: باید تا پایان سال جاری بخشی از پروژه ها افتتاح شود بنابراین دستگاه ها به جد باید این طرح ها را پیگیری کنند که البته مراحل کار،منابع تخصیصی و روند پیگیری باید مشخص باشد تا با سهولت پیگیری ها انجام شود.
طهائی با اشاره به نکته ای در زمینه جذب منابع در تکمیل طرح ها نیز گفت: تاریخ هزینه طرح ها نیز باید قبل از سررسید اوراق مشارکت باشد و همین امر ضرورت اهتمام جدی مسولان را مورد تاکید قرار می دهد.
استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه تخصیص منابع و اوراق مشارکت طرح های سفر برای دولت در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: به همین منظور مدیران باید اولویت های خود را مشخص کنند و پیگیری های لازم را داشته باشند تا طرحی برای جذب اعتبار جانمانند.
از 47 پروژه سفر ریاست جمهوری به استان البرز،34 پروژه مربوط به طرح های ملی است و براساس گزارش ها 52درصد اعتبارات سفر جذب شده است.
این طرح ها مربوط به پروژه های آبرسانی و خطوط تصفیه فاضلاب، مراکز بهداشتی،درمانی و بیمارستانی، طرح های حوزه راه سازی و حمل و نقل عمومی، نوسازی مدارس است که طبق اعتبارات مصوب، بخشی از طریق اسناد خزانه و سایر منابع و اوراق مشارکت تامین شده و مابقی در حال پیگیری و جذب است.
استاندار در این نشست دستگاه به دستگاه وضعیت جذب اعتبارات ملی پروژه های سفر را بررسی کرد و از مسولان گزارش کار گرفت.
در پایان این نشست مقرر شد تا ظرف 48 ساعت مصوبات،مشکلات و ابلاغیه ها تجمیع و در نهایت از سطح ملی پیگیری شود.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.