جواد غلامی روز یکشنبه در آستانه آغاز نوزدهمین جشنواره لاله ها در روستای گرماب بخش آسارای کرج، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: لاله ی البرز سال گذشته در هجدهمین جشنواره با حضور مسئولین رونمایی شد.
وی با بیان اینکه لاله البرز با همکاری لابراتوار کالج سلطنتی اروپا در هلند پرورش یافته، اظهار داشت: رشته کوه های سرافراز البرز را به دلیل سفید بودنش می شناسند و چون این لاله به رنگ سفید است، آن را به نام البرز نامگذاری کرده اند.
وی رنگ سفید این لاله را متفاوت با لاله های دیگر دانست و گفت: سفیدی این لاله خیلی شفاف تر و خالص تر از لاله های دیگر بوده و طول عمر این گونه از گونه های دیگر لاله طولانی تر و حدود 24 روز است.

*** افزایش انواع لاله به 40 واریته در جشنواره
غلامی یکی دیگر از تفاوت های این جشنواره با جشنواره های گذشته را افزایش تعداد واریته های به نمایش گذاشته شده عنوان کرد و افزود: باغ لاله در مساحت یک هکتار با کاشت 600 هزار پیاز ایجاد شده که در این باغ 40 واریته لاله به نمایش گذاشته می شوند.
وی در خصوص فعالیت شرکت مهد لاله ها بیان داشت: سالانه حدود 3 میلیون پیاز لاله توسط این شرکت در بخش آسارا و کرج تولید می شود که در داخل ایران به فروش می رسد.
مدیرعامل شرکت مهد لاله ها با اشاره به اینکه البرز رتبه اول تولید لاله در کشور را دارد، اضافه کرد: سال گذشته 34 واریته در باغ لاله روستای گرماب کاشت شده بود.
وی بیان داشت: این جشن فقط حالت نمایشگاهی دارد و هیچگونه عرضه و فروشی در این مکان انجام نمی شود.
نوزدهمین جشن لاله ها از سه شنبه 12 اردیبهشت ماه تا 24 اردیبهشت ماه از ساعت 9 صبح تا 18 هر روز به صورت رایگان آماده بازدید عموم است.
جشن لاله ها در روستای گرماب از توابع گچسر بخش آسارا واقع در کیلومتر 52 جاده کرج- چالوس برگزار می شود.
6156/1535خبرنگار : نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.