به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ دکتر بشیر خالقی در بازدید از عملیات بازگشایی و برف روبی جاده خلخال به پونل در استان گیلان افزود: این جاده ارتباطی مهم از چهار ماه پیش بدلیل بارش سنگین برف در مسیر کوهستانی و بهمن گیر با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از احتمال سقوط بهمن از هر 2 سمت گیلان و خلخال مسدود شده بود.

وی گفت: عملیات اجرایی برف روبی و بازگشایی مسیر توسط راهداران هر 2 استان اردبیل و گیلان از 2 سمت آغاز و پس از چند روز تلاش راهداران هم اکنون این جاده از وجود برف کاملا پاکسازی شده و راه برای عبور خودروها آماده است.

خالقی اظهار کرد: پس از 15 روز پیگیری مستمر از طریق معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی و مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و مسوولان محلی شهرستان خلخال بازگشایی جاده خلخال - پونل به اتمام رسیده و عبور و مرور در آن پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است.

نماینده مردم خلخال در مجلس همچنین گفت: عملیات اجرایی احداث این راه 80 کیلومتری که بخشی از راه شریانی و پروژه ملی با عنوان راه ارتباطی رضوانشهر ، خلخال ، میانه و میاندواب است از بیش از نیم قرن پیش آغاز ولی همچنان وجود نواقصی همچون فقدان گالری و بهمن گیر در طول 10 کیلومتر از مسیر برف و بهمن گیر جاده موجب شده تا این راه ارتباطی برای دسترسی به استان گیلان نیمی از سال بر روی خوردروها مسدود بماند.

او اظهار کرد: کار واگذاری نگهداری دست کم 30 کیلومتر از مسیر برف گیر جاده در حوزه استحفاظی استان گیلان به راهداری خلخال به مرکز کشور پیشنهاد شد که در صورت موافقت با این پیشنهاد در آینده برای رفع نواقص فنی جاده و بازنگهداری آن در فصول سرد سال از طریق اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال اقدام خواهد شد.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع بوده و این استان را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.

از کل مسیر 80 کیلومتری راه ارتباطی خلخال به پونل در استان گیلان تنها 18 کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی خلخال قرار داشته و 32 کیلومتر توسط راهداری و حمل و نقل استان گیلان و در داخل حوزه استحفاظی این استان مدیریت می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 630127
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.