به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مجتبی اسکندری  این مطلب را اعلام کرد و افزود: امروزه با توجه به افزایش آلاینده ها و کم توجهی به محیط زیست، ضرورت بازنگری در برنامه ها و احساس مسئولیت همگانی بیشتراز قبل احساس می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی قلمداد شده است، زمین را یکی از شگفتی های آفرینش دانست و گفت: روز زمین پاک، فرصتی برای بیان اهمیت حفظ محیط زیست در سلامت جامعه است.

وی، ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از محیط زیست را از ضروریات وظایف مسئولان ذکر و عنوان کرد: در صورت تحقق این مهم، آینده ای سبز را در پیش رو داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، تفکیک از مبدا زباله ها، مدیریت پسماندها، کاهش تولید زباله، نهادینه کردن فرهنگ توجه به محیط زیست و ... را از مهم ترین اهداف سازمان اعلام و بیان کرد: دفن اصولی زباله ها نیز یکی از این ضروریات به شمار می رود و در صورتی که دفع زباله به صورت غیر اصولی و بهداشتی صورت پذیرد، مشکلات جبران ناپذیر زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.

اسکندری بیان داشت: افزایش حجم زباله ها علاوه بر آلودگی زمین با هزینه های بالا برای دفع همراه است که با فرهنگ سازی و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بخشی از هزینه های جمع آوری و دفن زباله حذف می شود.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود گفت: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی گامی مهم در افزایش تفکیک زباله از مبدا است و آموزش های شهروندی نقشی مهم در افزایش تفکیک زباله از مبدا و نیز کاهش حجم زباله های تولیدی دارد که خوشبختانه سازمان در این زمینه موفق عمل کرده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625736
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.