به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی عصر شنبه در نشست مشترک بین فعالان اقتصادی کره جنوبی و تجار البرزی که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، افزود: مشارکت و سرمایه گذاری باکشورهای خارجی می بایست به سمت و سویی هدایت شود تا اقتصاد مقاومتی به معنای کامل کلمه رعایت شود تا ضمن رهایی از وابستگی به کالاهای خارجی، بتوانیم با بهره گیری از لیسانس و برندهای معتبر با کشورهای صاحب فن آوری نوین در کشورمان محصولات متنوع تولید کنیم.
وی اظهار کرد: با مشارکت و سرمایه گذاری مشترک می توانیم این محصولات را در داخل کشور تولید و علاوه بر تامین نیاز داخل؛ صادرات نیز داشته باشیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: تبادل تجربیات و بهره گیری از تکنولوژی از جمله مواردی است که بخش خصوصی البرز در مشارکت با کره جنوبی همکاری خواهد داشت.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: با همت بایستی بستر برای استفاده از تکنولوژی نوین در واحد های تولیدی با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی فراهم و ماشین آلات مدرن درخط تولید کارخانجات جایگزین دستگاه های قدیمی شود تا رونق تولید و صادرات و ایجاد اشتغال را شاهد باشیم.
بنامولایی گفت: امنیت سرمایه گذاری در استان البرز به نحو مطلوب برقرار است و ازصاحبان سرمایه کره جنوبی دعوت کرده ایم برای مشارکت و سرمایه گذاری در استان در زمینه های لوازم خانگی و خودرو در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی کشورمان اقدام کنند.
وی بر این مهم تاکید کرد که باید واحدهای قدیمی را با مهندسی جدید احیا کنیم تا زمینه های اشتغال زایی و تولید محصولات مرغوب و قابل صادرات فراهم شود.
وی ادامه داد: این استان با بیش از سه هزارو 500 واحد صنعتی به عنوان یکی از قطب های صنعتی مهم کشور شناخته می شود که در بخش های مختلف صنعتی از جمله دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کشاورزی دارای ظرفیت های بی بدیل است.
وی با اشاره امنیت سرمایه گذاری در استان البرز گفت: ما آمادگی داریم با کره جنوبی به صورت مشترک و یا در تجارت بین المللی تحت برندهای ملی و بین المللی این کشور در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز ادامه داد: در زمینه دارویی به دنبال این هستیم که داروهای وارداتی به صورت بالک( یعنی بدون بسته بندی و به صورت وزنی) تحت لیسانس ایران تولید شود.
وی اظهار کرد: وزارت بهداشت با برنامه ریزی های خود به دنبال دادن مجوز به واردات دارو به صورت بالک است تا درکشور اشتغال زایی ایجاد شود.
بنامولایی تاکید کرد: تبادل تجربیات و بهره گیری از تکنولوژی از جمله مواردی است که بخش خصوصی البرز در مشارکت با کره جنوبی همکاری خواهد داشت.
وی با اشاره به فعالیت منطقه آزاد اقتصادی پیام البرز گفت: فعالان اقتصادی کره ای می توانند در قالب مشارکت و یا به صورت مستقل در بخش های مختلف از جمله لوازم خانگی صوتی و تصویری در منطقه آزاد اقتصادی پیام سرمایه گذاری کنند.
در ادامه این نشست هیجون گو اظهار کرد : این هیئت تجاری در اجرای تفاهم نامه با هدف بررسی راه های همکاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی مشترک برای دمین بار به استان البرز سفر کرده است.
وی افزود: این هیئت تجاری و بازرگانی از مسئولان و کارشناسان شرکت های تولیدی مواد معدنی، مصالح ساختمانی، تجهیزات اتش نشانی، لوازم بهداشتی و ارایشی، تجهیزات نفت و گاز، قطعات خودرو، تجهیزات اندازه گیری دما و دستگاه های خنک کننده تشکیل شده است که برای مشارکت وارد استان البرز شده است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان هواسانگ کشور کره جنوبی بیان کرد: این فرصت بسیار خوب فراهم شده است تا دو کشور بتوانند همدیگر را بهتر بشتاسند و از ظرفیت های موجود یکدیگر استفاده لازم را ببرند.
وی گسترش همکاری های مشترک اقتصادی و نیز دعوت از بخش خصوصی البرز برای سفر به کره جنوبی و بازدید از امکانات تجاری و بازرگانی آن کشور را از دیگر اهداف خود به این استان دانست.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.