به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج صبح سه شنبه و در این جلسه لایحه ای از شهرداری کرج مطرح و بر اساس آن مقرر شد که شهرداری می تواند با استفاده از فروش املاک، اموال، اراضی و مستغلاتی که بابت مطالبات خود از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کرده است بدهی های خود به پیمانکاران و دیگر بدهکاران را پرداخت کند.
این لایحه با این قید که شهرداری کرج موظف است، پرداخت بدیهی های خود را با استناد به این لایحه تنها با تهاتر اموال و املاک مورد نظر و یا فروش از طریق مزایده پرداخت کند و مقید به رعایت آیین نامه مالی باشد به تصویب رسید.
در ادامه جلسه لایحه دیگر از شهرداری در خصوص خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت صددرصد تهاتری مطرح شد.
مصطفی سعیدی سیرایی دبیر شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل شهری مدنظر است، افزود: در سال ۹۴ مقرر شد که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و در ناوگان اتوبوسرانی برای خدمات رسانی به مردم استفاده شود اما متاسفانه در پایان سال ۹۴ و با وجود برگزاری دو مرحله مناقصه، استقبال خوبی از آن نشد و این اقدام عملی نشده است.
وی در ادامه با توضیح اینکه مدیریت شهری کرج موافق خرید اتوبوس های جدید است اما باید ارزیابی عملکردی در این مورد محقق شود، افزود: پیشنهاد راه اندازی خطوط بی.آر.تی در کنار خط مترو و با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی از یکسو و لایحه خرید اتوبوس های جدید با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی از سوی دیگر در کل ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد در حالیکه می توان این بودجه را برای راه اندازی هر چه زودتر قطار شهری کرج استفاده کرد.
مجید کاویانی رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با توضیح اینکه افزایش اتوبوس های درون شهری و بهبود حمل و نقل عمومی اهمیت زیادی دارد اما باید وعده های از قبل داده شده سازمان اتوبوسرانی در مورد بکارگیری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان عملی شود، ادامه داد: باید مشخص شود دلیل محقق نشدن این وعده چیست به عنوان نمونه اگر نیاز به بهبود سیستم مالی است این کار انجام شود.
وی در ادامه افزود: مدیریت شهری کرج موافق توسعه ناوگان اتوبوسرانی است اما خریداری ۳۰۰ دستگاه جدید آن هم بصورت توافقی صحیح نیست.
در پایان جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج مقرر شد تا در جلسات بعدی پیرامون این لایحه بحث و تبادل نطر شود و در صورت نیاز توصیحات لازم از سوی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج ارایه شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622278
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.