به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری شهرداری کرج، سید رضا فیض افزود: همچنین در 2 ماه گذشته 3 هزار اصله نهال نیز در این منطقه کاشته شد.
وی با بیان اینکه کاشت نهال از برنامه های استمرار دار شهرداری منطقه 7کرج است، اظهار داشت: کاشت نهال در معابر منطقه موجب افزایش سرانه فضای سبز و پایداری آن می شود.
وی خاطر نشان کرد: حوزه فضای سبز تاکنون با اجرای طرح های متنوع در راستای ارتقاء زیباسازی، افزایش سرانه فضای سبز در منطقه و جلب رضایت شهروندان اقدامات موثری را انجام داده است.
وی در خصوص توسعه فضای سبز در معابر این منطقه بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته حوزه فضای سبز در ماه جاری بیش از 3 هزار و 627 اصله نهال از انواع توت کاکوزا و توت نرک، سرو نقره ای، اقاقیا، زیتون تلخ، چنار، نارونو مگنولیا که در مقابل کم آبی مقاوت بیشتری دارند، در معابرمنطقه هفت کرج کاشته است.
این مسئول گفت: بلوار انقلاب شمالی، بلوار موذن، بلوار معراج، حاشیه سربازان گمنام، حاشیه بلوار انقلاب شمالی به پیروزی و خیابان پیروزی و همچنین خیابان های سطح منطقه از جمله معابری می باشند که در آنها کاشت نهال های مذکور اجرایی شده است.
فیض با تاکید بر رعایت استاندارهای عنوان شده در خصوص ایجاد فضای سبز عنوان کرد: ایجاد فضای سبز و کاشت اصله نهال و درخت بر مبنای سازگاری گیاهان با محیط و اقلیم منطقه صورت می گیرد.
وی رعایت دیدگاه های توسعه پایدار در مباحث اکولوژیکی و فضای سبز افزود: بکارگیری روش های تجربه شده در خصوص کاشت گیاهان و درختان متناسب با شرایط جوی باعث جلوگیری از کاشت نهال های کم مقاومت می شود.
وی اظهار داشت: گونه های مختلف گل لاله که در محیط های مختلف اعم از پارک ها، اماکن عمومی، معابرو خیابان های اصلی کاشته شده جلوه ای رنگین، زیبا و طراوت ویژه ای به منطقه بخشیده که نگاه هر رهگذری را به خود جلب می کند.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.