به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، عباد الله کامکار صبح امروز در اولین جلسه هفته پژوهش و فناوری استان البرز در سال 96 اظهار داشت: دبیرخانه دائمی بزرگداشت هفته پژوهش البرزتا فرارسیدن هفته پژوهش سالجاری محورهای پژوهشی، نقاط ضعف و قوت، شاخص‌ها و مباحثی که در فرهنگ‌سازی پژوهش و پژوهشگران مطرح است را به صورت مستمر پیگیری خواهد کرد.
وی افزود: به منظور اجرای مطلوب، هدفمند و ساماندهی برنامه های پژوهشی باید اعتبار مورد نیاز به این بخش اختصاص یابد.
کامکار تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح برگزاری برنامه های هفته پژوهش و فناوری البرز در سال جاری باید نواقص سال های قبل بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی یادآور شد: تقویت زیرساخت ها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت های پژوهشی باید از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی متولی صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز اظهار کرد: کاربردی شدن پژوهش ها نقش مهمی در ارتقای درآمد محققان و پژوهشگران دارد.
وی افزود: البته انجام فعالیت های پژوهشی نباید تنها به هفته پژوهش و فناوری خلاصه شود و بلکه باید در تمامی طول سال نسبت به انجام فعالیت های علمی در این حوزه اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه شبکه سازی بین پژوهشگران و ایجاد یک ارتباط سازمان یافته و ساختار یافته بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها یک ضرورت است. ما بایستی خروجی این 3سال هفته پژوهش را مدون کنیم و بعد از برگزاری هفته پژوهش بدانیم چه دستاورد و اصلاح سیاستی داشتیم و چه تعداد از دستاوردهای پژوهشی نمایشگاه امسال تبدیل به یک شرکت دانش بنیان و محصول تجاری شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619839
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.