سعید امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج از آموزش صنایع‌دستی به زندانیان استان البرز خبر داد و اظهار داشت: فاز اول این دوره آموزشی در زندان بانوان انجام شده است.

وی با بیان اینکه رشته‌های گلیم‌بافی و چرم‌دوزی به بانوان و رشته چرم‌دوزی به آقایان آموزش داده می‌شود، افزود: یکی از اهدف اجرای این طرح پرکردن اوقات فراغت زندانیان است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه با اجرای این طرح زندانیان پس از آزادی مهارتی را آموخته‌اند که می‌توانند به وسیله آن ایجاد شغل کرده و درآمد هم داشته باشند، اضافه کرد: در ضمن آموزش‌ها، مشاوره‌های لازم نیز به زندانیان داده می‌شود.

امینی با بیان اینکه در فاز اول این طرح زندانیان زندان‌های شهید کچوئی و ندامتگاه قزلحصار کرج تحت آموزش قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: در بحث آموزش به زندانیان محدودیت‌هایی هم وجود دارد و ما نمی‌توانیم هر رشته‌ای را به زندانیان آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه 40 نفر از بانوان زندانی در این 2 رشته آموزش دیده‌اند، بیان کرد: حدودا 40 نفر از آقایان نیز در زندان‌های شهر کرج تحت تعلیم قرار می‌گیرند.

امینی تاکید کرد: در 6 ماه اول سال به دلیل شرایط مساعد آب‌ و هوایی امکان برپایی نمایشگاه‌های یک‌روزه با عنوان "جمعه بازار هنر" به صورت دوره‌ای و هر هفته در یکی از پارک‌های مختلف سطح استان وجود دارد که این مهم  می‌تواند با مشارکت و همراهی شهرداری و شوراهای شهر استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز محقق شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619150
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.