به گزارش ایرنا، قاسم جهانبخش روز یکشنبه در نشستی با انجمن دانشجویان افغانی افزود: زیربنای تمام مباحث روز دنیا که باعث پیشرفت می شود ، مقوله آموزش است و اگر در پی روشنایی آینده برای کشورهای مورد تهاجم واقع شده هستیم باید اولویت های خویش را بر پایه اهمیت به علم و آموزش چیدمان کنیم.
وی ادامه داد : علم و دانش مرز و محدودیت ندارد و ما در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی برنامه های خود را بر این اساس طراحی کرده ایم و مصمم هستیم تا با کمک شما فرهیختگان افغانستانی آن را به منصه ظهور برسانیم .
جهانبخش گفت: آموزش اصولی را باید از سنین پایین شروع کرد، یادگیری و آموزش در اعتلای اندیشه و فکر موثر و مفید است که اگر همراه با برنامه ریزی های باشد می تواند دستاوردهای قابل توجهی را برای آینده کشور افغانستان به ارمغان آورد.
وی اضافه کرد: دانشجویان و جامعه دانشگاهی مهاجرین خارجی حاضر در ایران بیش از سایر اقشار جامعه می توانند در آینده افغانستانی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی نقش آفرینی کنند و شما به عنوان نمایندگان قشر تحصیل کرده افغانستان در ایران باید مطالبات و خواسته های جامعه خویش را اولویت بندی کنید تا ما بتوانیم با برنامه ریزی های در پی تحقق آن مطالبات باشیم .
در نشست مذکور دانشجویان حاضر به بیان مطالبات، نظرات و ایده‌ها در خصوص بهره مندی بیشتر اتباع خارجی ، بخصوص تحصیل کردگان از امکانات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی پرداختند.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.