به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حمیدرضا ابوالحسنی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست مختص یک دستگاه یا دو دستگاه نیست بلکه باید همه گیر وفراگیرشود، اظهار داشت: همه مردم به این باور و اعتقاد برسند که دین خود را نسبت به محیط زیست ادا کنند.
رئیس شورای شهرستان کرج بیان کرد: سلامت، بهداشت و ایمنی مردم شهر به عنوان اصلی نخست است که باید در نظر گرفته شود و اگر این مهم نادیده شود یقیناً سایر محورهای توسعه آنگونه که باید و شاید در مسیر خودش حرکت نمی کند.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، مقوله فرهنگ سازی صیانت از محیط زیست را مهم خواند و با بیان اینکه تحقق این مهم باید در اولویت برنامه ها و فعالیت ها قرار گیرد، عنوان کرد: در این راستا بهره گیری از آرایه های هنری و جلب حمایت و حضور تشکل های مردمی (n.g.o) حضور دائمی و غیرمقطعی رسانه ها به ویژه رسانه ی ملی و نیز توسعه برنامه های آموزش در مدارس می تواند به عنوان عوامل اجرایی نیل به این هدف مورد توجه اساسی واقع شود.
ابوالحسنی داشتن نگاه اقتصادی در راستای حفظ محیط زیست را ضروری خواند و افزود: اگر توجه به حفظ محیط زیست در اجرای پروژه های مدیریت پسماند، فاضلاب شهری، ایجاد تصفیه خانه دارای هزینه است، اما می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار، زمینه ترویج استفاده از کالاهای قابل بازیافت در چرخه تولید را فراهم کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616771
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.