کعبه را شادی فراگرفت در 13 رجب و عرش و فرش هستی به وجد آمد چرا که به حکم پروردگار بهترین مکان برای طلوع مظهر خوبی ها انتخاب شد تا بشریت را به حقانیتش رهنمون شود.
آمد به جهان علی علیا(ع) ، همان کسی که شب ها ، روزها و لحظه ها را با یاد ونام خدا گذراند و گفتار و کردارش میزان و عدالت
حق شد.
علی را نشانه های بی نهایت از شاخصه های والای الهی است لیکن ضعف و ناتوانی بشریت از درک این همه نشانه سبب شده تا گاهی جاهلت ها این آیت حق را کم فروغ جلوه دهد.
خلق حماسه خیبر کار هر کسی نبود جز با دست حق یعنی علی علیا ، حماسه ای که وجود مبارک رسول خدا (ص) را شاداب وبه وجد آورد و از این دست شجاعت ها در وصف علی فراوان روایت شده و تاریخ به ثبت رسانده،شیرمردی که در مقابل کودکان یتیم و درماندگان زانو می زد و دست نوازش برسرشان می کشید و خشمش برای خدا فرو می خورد، عصبانیتش برای خدا بود و جز خدا و رسولش، مطیع زر و زور دنیا نشد.
علی را ازآن جهت مظهرالعجائب نامیدند که در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نیاورد مگر اینکه به حکم خدا و برای خدا هرجا که لازم بود سکوت می کرد و هرجا که ضرورت داشت به میدان می آمد، جهان با هرآنچه که دارد در چشمان علی کهنه کفشی بیش نبود وتنها عشق به ذات حق و به همه خوبی ها علی راه سرپا نگه می داشت و تواضع و فروتنی اش تنها در مقابل حق و کسانی بود که در جهان هستی از حمایت ها محروم مانده بودند.
علی را ازآن رو پدرمهربان خواندند که در مهربانی بی مثال بود،کودکان یتیم او را پدر می نامیدند، کسی که در مسند حاکمیت و خلافت شب هنگام و ناشناخته آذوقه رسان خانه های محروم بود.
علی را پدر نمونه نامیدند از آن جهت که فرزندانی تربیت کرد که در2 جهان بی مثال بودند، فرزندانی که خدایی آمدند ، خدایی ماندند و در راه خدا جاودانه و ذبیح الله شدند.
علی (ع) را مظهرعدالت دیدند چرا که آشنا وغریبه در نگاه حضرتش عادلانه از خوان حاکمیت و حکومت بهره می برد وهیچ کس بر دیگری برتری نداشت.
اکنون جهان در انتظار آمدن فرزندعلی (ع) یعنی مهدی موعود (عج ) است تا بار دیگرعدالت واقعی برای انسانیت و برای همیشه معنا وماندگار شود.
امروز جهان ، ایران و البرز شادمان است از 13 رجب ، روزی که مظهرعدالت و خوبی ها پا به سرای هستی گذاشت و جهان را روشنایی بخشید.
امروز جای جای استان البرزیعنی ایران کوچک مسرور از میلاد علی (ع) است روزی که به نام پدر نامیده شده است و در این روز پدران مورد تکریم قرار می گیرند.
استان البرز با ویژه برنامه های متنوع فرهنگی در سالروز میلاد با سعادت امیرمومنان علی (ع ) غرق در نور و شادی و سرور است و مردم برای ظهور فرزند برومندش حضرت مهدی موعود(عج ) دست به دعا برداشته اند.
امروز گوشه گوشه البرز دعا و راز و نیاز با خداست ، برای آمدن مهدی موعود(عج ) تا برهاند مظلومان را از شر کسانی که با بهانه قرار دادن دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، میلیون ها انسان بی گناه و مظلوم را در عراق ، یمن ، بحرین ، سوریه ، پاکستان ، افغانستان و دیگر مناطق جهان نشانه رفته اند و بزرگترین جنایت ها را در حق بشریت روا می دارند.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.