به گزارش ایرنا، اسماعیل آجرلو روز شنبه در نشستی با اصحاب رسانه در حوزه هنری البرز با بیان اینکه هر روز را به یک گرایش هنری اختصاص داده ایم افزود: اولین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی به نام روز هنرهای تجسمی نامگذاری که در این روز برنامه هایی چون نشست خانه گرافیک و افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: افتتاح دفتر تئاتر بچه های مسجد، نشست فعالان تئاتر و نمایش، تقدیر از هنرمندان تئاتر استانی /ف اجرای برنامه صبح خاطره، بررسی روند شعر نو پس از انقلاب اسلامی و کارگاه تاریخ شفاهی استان البرز از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان البرز برگزار خواهد شد.
آجرلو گفت:همچنین به همین مناسبت انتخاب و تقدیر از چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی است که در این هفته صورت خواهد گرفت.
آجرلو در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های سال جاری حوزه هنری البرز اشاره و گفت: اجرای جشنواره تئاتر تک به صورت کشوری در استان البرز ،برگزاری جشنواره حقوق بشر آمریکایی به شکل بین المللی که البته دبیر خانه آن هم اکنون در البرز فعال ، فرخوان جشنواره در سطح ملی و بین المللی انجام ، آثار در حال جمع آوری و در هفته اول تیرماه در استان تهران اختتامیه آن برگزار خواهد شد از جمله برنامه های سال 96 حوزه هنری البرز است.
وی ادامه داد: همچنین تدوین زندگی نامه 5 هزار شهید استان البرز که با همکاری کنگره سرداران شهید در قالب 100 جلد کتاب تدوین زندگی نامه داستانی 15 سردار شهید استان البرز از دیگر برنامه های سال جاری حوزه هنری است که هم اکنون در دست اقدام می باشند.
رئیس حوزه هنری البرز با اشاره به برنامه های حوزه هنری البرز برای کمک به اشتغال و درآمدزایی هنرمندان البرزی گفت: با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال حوزه هنری در حال تدارک دیدن زمینه به منظور تولید محصولات هنری برای هنرمندان استانی است که بتوان یک حمایت مالی از این قشر بع عمل آورد.
آجرلو با بیان اینکه حمایت از تولید فیلم های بلند و تلویزیونی یکی از برنامه ها با هدف درآمد زایی برای هنرمندان البرزی است گفت: همچنین طی تفاهم نامه ای که با شهرداری کرج داشته ایم مقرر شد در سال 96 طرح های گرافیکی و تبلیغاتی شهر کرج توسط گرافیست های خود استان صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت سینما هجرت کرج اشاره و تصریح کرد: در حال بستن تفاهم نامه ای با شهرداری هستیم که در صورت نهایی شدن این تفاهم نامه سیما هجرت به شهرداری واگذاری و زمینی برای ساخت پردیس سینمایی در اختیار حوزه هنری قرار گیرد.
آجرلو افزود: تا زمانی که این تفاهم نامه نهایی نشود چراغ سینما هجرت را خاموش نخواهیم کرد و اجرای هر چه سریعتر این طرح نیازمند همکاری شهرداری و سایر دستگاهها است.
وی با اشاره به اینکه فضای مناسبی برای اجرای تئاتر در استان نداریم گفت: یکی از برنامه های ما این است که در این پردیس سینمایی علاوه بر سالن های سینما یک بخشی را نیز به عنوان نگارخانه و سالن های اجرای فیلم اختصاص دهیم.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.