به گزارش ایرنا، امیر حمیدیه شامگاه چهارشنبه در آئین گشایش نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادین و بازشناختی پزشکی کشور در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج افزود: در 3 سال اخیر البرز با سرعت خوبی در توسعه فناوری پیش رفته است که این مهم حاصل توجه ویژه استاندار در هدایت و حمایت از مدیران دستگاه های اجرایی همانند آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی است.
وی اظهار کرد: آینده کشور به دست دانش آموزان گره می خورد که لازم است در این راه مهم به توسعه پژوهش و فناوری در مدارس توجه ویژه ای همانند دو سال گذشته از سوی دولت یازدهم صورت گیرد.
رئیس ستاد توسعه فناوری و سلول های بنیادین و بازشناختی کشور تصریح کرد: ظرف کمتر از2 سال پژوهش به مدارس کشور کشیده شده که این روند بیانگر اعتماد به توانمندی دانش آموزان دارد.
وی گفت: اکنون شاهد آن هستیم که دانش آموزان ایرانی در عرصه های علمی و پژوهشی بین المللی توانمندی های علمی خود را به نمایش می گذارند.
حمیدیه ادامه داد: ایرانیان در انجام کارهای علمی شهرت جهانی دارند و امروز ایران توانسته است با تکیه براین علم به درمان بیماری های صعب العلاج بپردازد.
وی با اشاره به اینکه امروزایران به کشوری برتر درعرصه سلول های بنیادین تبدیل شده است، یاد آور شد: برای توسعه کشور در این زمینه برنامه های مختلفی از سوی دولت تدبیر و امید طراحی شده که یک نمونه آن را می توان در راه اندازی شهر سلولی در البرز ذکر کرد.
وی گفت: استان البرز بستر مناسب را برای تبدیل شدن به قطب تجاری سلول های باز ساختی دارد لذا از استاندار تلاشگر و حامی پژوهش انتظار داریم در حمایت از این طرح مهم اقدام کنند.
وی ادامه داد: در استان های بوشهر و آذربایجان شرقی نیز اقدامات خوبی در بخش سلول های بنیادی صورت گرفته است.
وی در این آئین از تلاش های خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش البرز، دکتر محسنی مسئول پژوهش دانش آموزی پژوهش سرا ملاصدرا، قاسم پوستین دوز مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج و زهرا نیکویی مدیر پژوهش سرا دانش آموزی ملاصدرا کرج به همراه همکارانش در راه اندازی نخستین آزمایشگاه سلول های بنیادین و بازشناختی پزشکی قدر دانی کرد.
استان البرز 440 هزار دانش آموز و 9 پژوهش سرای دانش آموزی دارد.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.