به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی وطنی در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که عصر امروز در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا برگزار شد، اظهار داشت: دوران اقتصاد متکی بر نفت رو به افول است و نگاه جدید توجه به اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه ایران از نظر جایگاه علمی در بخش نانو حائز رتبه ششم بین کشورهای جهان است، بیان کرد: این یک افتخار ملی است.

وطنی با اشاره به اینکه کسب افتخارات بالاتر بسیار فشرده و نفسگیر است، عنوان کرد: دانش را باید عمیق یاد بگیریم نه به طور سطحی.

معاونت توسعه و فناوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه علمی بهتر است که بتوان از آن ثروت تولید کرد، افزود: باید از دانایی به دارایی برسیم و نباید به دنبال منابع زیرزمینی باشیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است در افق 1404، 20 هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم، ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند.

وطنی خاطرنشان کرد: به جای اتکا به منابع زیرزمینی باید به منابع روی زمین و استعدادهای علمی توجه کرده و بها بدهیم و اینها ثروت های ماندنی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ستاد نانو  در بیش از 70 مرکز، پژوهش سرای دانش آموزی راه اندازی کرده است.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اولین کشوری است که این علوم را تا سطح دانش آموزی آورده است، افزود: این اتفاق نوید دهنده این است که آینده این نظام به جای اقتصاد متکی بر نفت به اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر توسعه فناودی خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605893
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.