حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد زایر و مسافر، 500 هزار نفر زمان تحویل سال در بقاع متبرکه البرز حضور یافتند.
وی در خصوص اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز 96، اظهار داشت: این طرح در 42 امامزاده شاخص استان برگزار شد که بیشترین محل برگزاری این طرح در امامزادگانی بود که در کنار جاده ها و مسیرهای گذر مسافران قرار داشت.
وی اضافه کرد: یکی از امامزادگان که بیشترین بازدید کننده را داشت، امامزاده طاهر(ع) فرزند امام چهارم شیعیان است که در مسیر آزادراه کرج- قزوین دارد و هرساله ده ها هزار نفر را میزبانی می کند.
صالحی بیان داشت: 60 درصد از مسافران در امامزادگانی همچون امامزاده عبدالرزاق (ع) اشتهارد، امامزاده طاهر (ع) مهرشهر، امامزاده حیدر (ع) کلاک، امامزاده هادی (ع) ینگه امام و... که در مسیر سفر بودند اتراق کردند.
مدیر کل اوقاف البرز با اشاره به اینکه برپایی خیمه های معرفت، برنامه های فرهنگی و نماز جماعت در امامزادگان استان باعث شد تا محل بسیار مناسبی برای مسافران نوروزی باشند، افزود: البرز استان مقصد نیست و می توان به جای مقصد گردشگری استراحتگاه را به آن اطلاق کرد اما با این وجود مردم ترجیح دادند با توجه به فضای معنوی حاکم بر امامزادگان، امنیت و آرامش روحی لحظات استراحت خود را در کنار بقعه ای باشند.
وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری تا 15 فروردین ماه در امامزادگان ادامه دارد، اظهار داشت: در خیمه های معرفت 15 مبلغ اعزامی از قم و 10 مبلغ بومی پاسخگوی سوالات مسافران و گردشگران بودند.
صالحی گفت: طرح آرامش بهاری در قالب خیمه معرفت، نماز جماعت، فضای استراحت موقت و … برای مسافران نوروزی در امامزادگان در حال اجراست.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.