'ویکتوریا استروموا' روز دوشنبه در نشستی که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی بخش کشاورزی و منابع طبیعی و تجار استان البرز برگزار شد، افزود: اکراین برای جذب مشارکت ایران و استان البرز در توسعه زراعی و کشاورزی فرامرزی در ایالت خرسون آمادگی کامل دارد.
وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایالت خرسون اکراین هم اکنون برای شروع فعالیت زراعی البرز در اکراین آماده است.
استراموا اضافه کرد: اتاق بازرگانی خرسون با اختصا 2 هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز به سرمایه گذاران البرزی در تمام پروسه از ثبت شرکت تا رهن و اجاره این زمین های کشاورزی از آنها حمایت می کند.
رئیس اتاق بازرگانی ایالت خرسون اکراین در ادامه به مشکل انتقال پول بین 2 کشور ایران و اکراین اشاره کرد وگفت: در حال بررسی این مهم هستیم تا در این زمینه به راه حل های مناسبی برای همکاری بانک های ایران و اوکراین دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: باید در بررسی هایمان مشکل انتقال پول بین دو کشور ایران و اکراین را بدون واسطه کشورهای ترکیه و امارات برطرف کنیم و این مهم اکنون در دستور کار بانک ملی اکراین قرار گرفته است.
ویکتوریا استروموا در بخش دیگری از اظهاراتش به تلاش سفیر اکراین در ایران درزمینه پیگیری برای دسترسی آسان در جهت صدور ویزا بین دو کشور اشاره کرد و گفت: قصد داریم مراکزی را برای اخذ ویزا درسراسر ایران دایر کنیم تا متقاضیان شهرهای مختلف ایران برای دریافت ویزا مجبور به سفر به تهران نشوند.
6155/7411خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.