رحیم بنامولایی روز شنبه در چهل و یکمین نشست شورای گفت وگوی دولت بخش خصوصی استان البرز، گفت: برنامه تجارت الکترونیک همزمان در اتاق های بازرگانی سایر استان ها شروع شده است و طبق برنامه اطلاعات جامع از 90 هزار واحد صنعتی جمع آوری خواهد شد.
وی ایجاد یوزانس داخلی را از دیگر اولویت های اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: با اجرای این برنامه تولیدکننده می تواند بدون اتلاف وقت و سرگردانی مواد اولیه مورد نیازش را از طریق یک کارخانه واسطه ای و یا تبدیلی توسط خدمات بانکی خریداری کند.
وی با اشاره به نشستی که با سفیر کشورمان در فرانسه در خصوص مشکلات جابه جایی دلار در مبادلات تجاری از طریق ال سی داشته است، گفت: آقای سفیر پیشنهاد کرد که در مبادلات ارزی از طریق ال سی می توانیم به جای طرح سویفت، طرح تارگت2 را که مخصوص مبادلات تجاری با یورو می باشد را جایگزین کنیم.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب مشکل سویفت و استفاده از دلاردرمبالات ارزی بر طرف خواهد شد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز دربخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی البرز نمایشگاه دائمی از توانمندی های استان را این اتاق تدارک دیده است گفت: با این کار می خواهیم هیات تجاری را از قابلیت ها و پتانسیل های استان آگاه کنیم.
وی ادامه داد:برگزاری دوره های آموزشی مناسب در جهت توسعه صادرات استان برای دست اندرکاران، مدیران عامل، بازرگانی، اداری شرکت ها و کارخانه ها از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی البرز است.
وی با اشاره به برگزاری دیدار نوروزی در 16 فروردین ماه سال آتی، از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و اعضای اتاق همچنین مسئولان اجرایی استان برای حضور در این آیین دعوت کرد.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.