دکتر احمد طالبی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در یکسال گذشته با همکاری اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشکده تلاش کردیم در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک مرکز دانشگاهی پیشرو باشیم و کارنامه نشان می دهد که موفقیت های کسب شده محصول برنامه ریزی بوده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از اعضای هیات علمی دانشکده از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست هم به شمار می روند این سازمان را در روزهای دشوار در سطح ملی و بین المللی یاری کردند و از این لحاظ می توان آنها را یک دستاورد ممتاز قلمداد کرد.
طالبی با اشاره به فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی دانشکده محیط زیست، گفت: انتشار چند عنوان کتاب در داخل و خارج از کشور، انتشار مقالات متعدد علمی در ژورنال های معتبر، انتشار فصلنامه مدیریت محیط زیست و فصلنامه علوم و مهندسی محیط زیست، برگزاری دهها مورد دفاع از پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد، ارائه سخنرانی های علمی مکرر و مشارکت در اخذ، مدیریت و اجرای پروژه های محیط زیستی گوشه ای از عملکرد قابل تحسین اعضای هیات علمی دانشکده محیط زیست است.
رئیس دانشکده محیط زیست با اشاره به این نکته که همیشه بستر لازم برای فعالیت های دانشجویی در دانشکده از طریق تشکل ها فراهم است گفت: اعتماد ما به دانشجویان خوشبختانه دوسویه است و در سال 95 علاوه بر موفقیت های متعدد علمی در کنکورهای تحصیلات تکلمیلی که باعث شد بسیاری از دانشجویان دانشکده محیط زیست در دانشگاه های معتبر پذیرفته شوند آن ها توانستند در رویدادهای مختلف هم ایفای نقش کنند.
طالبی بیان داشت: در چند استارت آپ ملی دانشجویان ما حائز رتبه های برتر شدند، در نمایشگاه بین المللی محیط زیست مدیریت غرفه دانشکده را به صورت کامل به آنها واگذار کردیم چون اعتقاد داریم دانشجویان صادقانه به معرفی دانشکده خود می پردازند و بخش کلیدی از تیم ما هستند به همین خاطر باید بتوانند به صورت جدی ایفای نقش کنند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری چندین نشست در دانشکده محیط زیست، افزود: به روال هر ساله دانشکده میزبان نشست های متعددی به مناسبت های ملی و مذهبی بود و در کنار این نشست ها، تلاش کردیم کارگاه های آموزشی و سخنرانی های علمی را برای استفاده دانشجوئیان تدارک بینیم که خوشبختانه با استقبال خوب دانشجویان همراه شد.
طالبی با تقدیر از حمایت های دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس هیات امنای دانشکده محیط زیست افزود: اعتماد دکتر ابتکار و دستورات ایشان در راستای کمک به ارتقای فرهنگ محیط زیست در کشور باعث شد علاوه بر همکاری مستمر با اداره کل محیط زیست استان البرز امسال دانشکده از برگزاری جشنواره های فرهنگی با موضوع محیط زیست در کشور مانند جشنواره عکس همدان حمایت کند و در برنامه های اجرایی از سوی سازمان هم در حد توان و ظرفیت مشارکت فعالی داشتیم.
رئیس دانشکده محیط زیست بیان داشت: در بخش بین الملل هم علاوه بر حمایت از انستیتو علوم و فناوری های محیط زیستی اکو که میزبانی آن در دانشکده محیط زیست است، تفاهم نامه همکاری میان دانشکده محیط زیست ایران و دانشگاه گریفیث استرالیا نهایی شد.
وی گفت: این دانشگاه که از مهم ترین مراکز علمی در کشور استرالیا است در حال حاضر در 268 رشته 43 هزار دانشجو دارد که انجام پروژه های تحقیقاتی محیط زیستی به ویژه در خصوص تغییر اقلیم، ظرفیت سازی در داده های زیست محیطی و تبادل اطلاعات، ساماندهی برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارهای بین المللی به صورت مشترک، امکان تبادل دانش میان اعضای هیات علمی،کارشناسان و دانشجویان دو دانشگاه و همچنین بهره گیری از تجربه های آموخته در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی از مهمترین بندهای این تفاهم نامه است.
دکتر طالبی در پایان با تقدیر از همه همکاران دانشکده محیط زیست افزود: موفقیت هر مجموعه ای ماحصل کار تیمی آن مجموعه است، خوشبختانه باور به تلاش برای آبادانی کشور در وجود کارکنان دانشکده نهادینه است و ما بر اساس شرح وظایف و نقشه راهی که آن را منطبق با اصول علمی و پژوهشی کشور می دانیم تلاش می کنیم به عنوان یک مرکز علمی اثرگذار باشیم.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.