به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز این دوربین ها برای کاهش تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات در راه های این استان راه اندازی شد.
با فعال سازی این دوربین ها انتظار می رود میزان تخلفات رانندگی در جاده های پرترافیک و پر حادثه استان البرز به حداقل برسد.
این سامانه های هوشمند به منظور ثبت تخلف ،افزایش ایمنی تردد و افزایش امکان نظارت بر تردد قانونمند خودروها، در محور های مواصلاتی استان البرز بهره برداری شد .
براین اساس این سامانه ها با قابلیت ثبت هوشمند تخلفات سرعت غیرمجاز به صورت لحظه ای و محاسبه میانگین سرعت متوسط هر خودرو، تخلفات سرعت غیرمجاز را ثبت می کنند و اطلاعات تخلفات خودروهایی که از سرعت مجاز تخطی نمایند، توسط این سامانه جهت اعمال قانون به صورت آنلاین در اختیار پلیس قرار می گیرد .
بر اساس این گزارش 17 سامانه موجود در استان البرز که امروز به بهره برداری رسید در آزاد راه تهران –کرج- قزوین نصب شده است و در مراحل بعدی در سایر محورها از جمله محور کرج –چالوس و ماهدشت –اشتهارد نیز راه اندازی می شود.
استان البرز دارای یکهزارو 450 کیلومترآزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.
7410/ 6155 مژگان السادات سجادی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.