به گزارش ایرنا، اثرات اقتصادی بحران الودگی هوا در کلانشهرها از جمله موضوعاتی بود که در این همایش به آن توجه شد و خروج نیروهای نخبه، کاهش تمایل به سرمایه گذاری در این کلانشهرها به عنوان زنگ هشداری که باید به آن توجه شود، مورد تبادل نظر قرار گرفت.
نوع وسایل نقلیه، استفاده بیشتر از این وسایل، توجه بیش از پیش به قوانینی که در این زمینه کاهش آلودگی هوا وضع شده از دیگر مباحث مطروحه دراین همایش با تاکید بر توسعه فضای سبز بود.
اینکه برخی از مرگ و میرها در کلانشهرها ناشی از آلودگی هوا است و ناوگان حمل و نقل عمومی و بازسازی آن باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد نیز در همایش مورد تاکید قرار گرفت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه مرتفع‌سازی و تراکم در شهر در جاهایی انجام می‌شود که نباید وجود داشته باشد، گفت: نباید در سمت غرب کرج به سبب اینکه مسیر باد است شهرک‌های صنعتی وجود داشته باشد.
مهدی مهرور ادامه داد: تغییر سوخت صنایع و مصرف شخصی از سوخت فسیلی دیگر از جمله انرژی‌های خورشیدی در کاهش آلودگی هوا تاثیر دارد.
وی گفت: آلودگی هوای استان به شرایط اضطرار نزدیک شد که تدابیر لازم اندیشیده شد و یکی از موضوعات مهم تراکم خودروهای شخصی است که 62 درصد آلودگی را شامل می‌شود.
مدیرکل بحران استانداری البرزتاکید کرد: با اجرای طرح های مختلف با هماهنگی دستگاه های اجرایی درصدد هستیم تا بسیاری از مشکلات در حوزه آلودگی هوا را حل کنیم .
وی خاطرنشان کرد: امسال آلودگی هوا در برخی از موارد مدارس این استان را به تعطیلی کشاند که اتخاذ تدابیر لازم دراین زمینه ضروری است .
مجید کاویانی عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز دراین همایش گفت : گذاری از فضای صنعتی جهان اول به فضای خدماتی کشورهای اروپایی حاکی ازآن است که تمام صنایع الوده منتقل به آسیا و کشورها جهان سوم شده است .
وی افزود: امروز شهرداریها با مشکل درآمدهای پایدار مواجه هستندکه باید تلاش بیشتری دراین زمینه صورت گیرد .
کاویانی گفت: به دلیل هزینه ها یی که داریم این همایش می تواند در قالب یک ضرب آهنگی نشان بدهد در این حوزه ها باید کار بشود شهرسازی ما درآلودگی هوا نقش دارد همه حوزه های دیگر نیز درگیرهستند و باید موضوعات زیست محیطی در برنامه ریزی ها دخیل کرد .
علی خدا بنده لو معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج نیز در ادامه افزود: کارشناسان امر موضوعات مختلفی را ذکر کرده اند که باید مسائل مهمی در خصوص فضای سبز، عدم وابستگی شهر به خودروها، تسریع حمل و نقل عمومی، نقش سازمانهای وابسته، نقش شهر الکترونیکی فبرنامه ریزی برای کاهش سفرها مواردی که همواره باید مدنظر قرار گیرد .
وی گفت: نقش شهرسازی در کاهش آلودگی هوا موثر است و امروز کاربری هایی درشهر داریم که آلوده کننده محیط زیست هستند از موارد دیگری که جای بحث طولانی دارد و باید درست برنامه ریزی بشود.
خدابنده لو اظهار کرد: استقرار محله ها و نیازمندی های خدمات شهری در ارتباط با بسیاری از کاربری ها است بطوریکه اکنون واحدهای مسکونی فاصله زیادی با محل تحصیل پیدا کرده اند .
این مسئول تاکید کرد: بی توجهی به این امر سبب افزایش آلودگی هوا شده است بنابراین باید اصلاح ساختار شهری انجام شود.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.