به گزارش ایرنا، اولک چسنوف عصر شنبه در بازدید از پایگاه های سلامت کرج اظهار کرد: اکنون شیوع بیماری های غیرواگیر در جهان رشد زیادی پیدا کرده است که پیشگیری از انواع بیماری های غیر واگیر اصلاح سبک زندگی و ذائقه غذایی مردم در جهان است.
وی ادامه داد: استفاده نکردن از فست فودها، تغذیه صحیح ، پر خوری نکردن، نخوردن غذاهای چرب، مصرف غذای سالم ، ورزش کردن و دوری از عوامل سترس زا از جمله نکاتی است که هر فردی برای دستیابی و حفظ سلامت خود باید به آن ها توجه کند.
این مسئول بهداشت خاطرنشان کرد : در بازید از یک مدرسه دخترانه و پایگاه سلامت البرز به این واقعیت دست پیدا کردیم که تلاش مسئولان ایرانی در حوزه آموزش به دانش آموزان و خانواده ها بی نظیر است.
وی گفت: در مدارس، مراکز و پایگاه های بهداشت در ایران به دانش آموزان و خانواده ها نکاتی خوبی در زمینه سلامت آموزش داده می شود که ارتباط مستقیم با سلامت فردی و اجتماعی دارد.
در این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز گفت: با حمایت دولت تلاش و اقدامات خوبی برای اگاهی بخشی مردم نسبت به بیماری های غیرواگیر انجام شده است.
دکتر حمید درفشی یاد آور شد: استان البرز در حوزه بهداشت و سلامت پایلوت آموزشی و اجرایی طرح های ملی در حوزه سلامت است.
وی اظهار داشت: آموزش مهمترین نقش را در پیشگیری از انواع بیماری های غیرواگیر دارد لذا یکی از برنامه های مشترک آموزش و پرورش توجه به مقوله بهداشت و درمان است.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.