رضا گلشن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این تعداد دانش آموز در 193 منطقه کشور تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: برنامه ملی شهاب با هدف شناسایی، هدایت و پرورش استعدادهای برتر در آموزش و پرورش در مدارس عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: این برنامه در سال 1386 در بنیاد ملی نخبگان به تصویب رسید و به آموزش و پرورش ابلاغ شد که به دلایلی در آموزش و پرورش اجرایی نشد تا اینکه در سال 1393 به صورت سراسری در پایه چهارم ابتدایی به صورت نمونه در یک منطقه از هر استان اجرا شد.
گلشن با اشاره به اینکه این برنامه در سال تحصیلی 95-94 در کشور گسترش و توسعه یافت ولی تا کنون در 193 منطقه کشور برا ی یک میلیون دانش‌آموز این برنامه ملی در حال اجرا و پیگیری است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با روندی که شروع کرده‌ایم تا سال 1404 بتوانیم طرح شهاب را در همه مدارس کشور اجرا کنیم.
وی خاطر نشان شد: در این برنامه تلاش شده تا به صورت روشمند و تلفیقی استعداد دانش‌آموزان در مدارس کشف ، هدایت و مورد حمایت قرار گیرد.
وی در ادامه به فلسفه پوشش این برنامه ملی که رویکردی منطقی و کارشناسی شده دارد پرداخت و افزود: این برنامه در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که دانش‌آموز به رشد بالندگی فکری رسیده ،شخصیت نسبی‌اش شکل گرفته و استعدادهایش قابل شناسایی است.
مسئول برنامه ملی شهاب گفت : در این برنامه دانش‌آموزان از پایه ابتدایی مورد مشاوره قرار می گیرد تا هدایت تحصیلی آنها از نظر کمی و کیفی مناسب باشد به گونه ای که برای عملیاتی شدن و کیفیت بخشی این برنامه ملی تا کنون 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
گلشن یاد آور شد: توسعه و حمایت از برنامه ملی شهاب در مدارس موجب استعدادیابی و کشف ظرفیت‌های افراد می‌شود و تقویت سرمایه اجتماعی، اعتماد به نفس و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان را در پی دارد.
وی امسال را سومین سال جریان مستمر اجرای برنامه ملی شهاب در مدارس کشور ذکر کرد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.