عباس سلطانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شیمی نقشی بنیادی در پبشرفت تمدن آدمی داشته و جایگاه آن در اقتصاد ، سیاست تجارت در زندگی روز مره روز به روز پر رنگ تر شده است.
وی اظهار کرد: شیمی دان ها طی سال ها کوشش و پژوهش ، مواد خامی را از طبیعت برداشت کرده اند که با سلامت آدمی و شرایط محیط زیست سازگاری بسیار دارند و آن ها را به موادی تبدیل کرده اند که این مواد به سادگی به چرخه طبیعی مواد باز نمی گردند.
وی توسعه را به معنی برنامه ریزی جهت رسیدن جامعه از وضع فعلی به وضع مطلوب تر دانست و یاد آور شد: توسعه پایدار نیز بدین مفهوم است که به گونه ای برنامه ریزی شود تا نسل های آینده در بر آوردن نیازهای خویش دچار مشکل نشوند.
وی پیشگیری از افت سرمایه های ملی و آسیب نرسیدن به محیط زیست را از دیگر پیامدهای شیمی سبز در مسیر توسعه پایدار برشمرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: شیمی سبز هم شامل ابتکار، طراحی ، کاربرد محصولات و فرایندهای شیمیایی برای کاهش یا حذف استفاده و تولید مواد خطرناک است که با تلاش دانش آموزان علاقمند در این بخش پوستر آموزشی شیمی سبز در استان تهیه شده است.
این نمایشگاه در راستای به نمایش گذاشتن توانمندی و دستاوردهای علمی - پژوهشی دانش آموزان و معلمان در حوزه علم شیمی در مدارس البرز دایر شد.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه مقالات برتر دانش آموزان و دبیران شیمی با موضوعات مختلف از جمله زیست محیطی به خصوص شیمی سبز، آلاینده ها و راه حذف آن ها به نمایش در آمده است.
وی با اشاره به اینکه معلم یک پژوهشگر است خاطرنشان شد: دانش آموزان با راهنمایی دبیران شیمی و معلمان پژوهنده در مدارس موفق به طراحی و تهیه پو ستر های آموزشی شیمی با عنوان ماهیت نور، طیف نشری خطی، کوتوله سفید، اثر گازهای گلخانه ای، مطالب جالب درباره 3 سحابی، آزمایش سوختن سدیم و رادیو ایرو توپ ها شدند.
سلطانیان از آلاینده ها و راه های حذف آن از طبیعت، رادیو ایزوتوپ ها، کاربرد ایزوتوپ ها در زندگی، شیمی سبز، انواع غنی سازی و رادیو ایزو توپ بعنوان دیگر پوستر های طراحی شده توسط دانش آموزان البرزی یاد کرد.
وی اضافه کرد: در بخشی از این نمایشگاه نیز دست ساخته های دانش آموزی در شیمی در معرض دید باز دید کنندگان قرار داده شده است.
2819 /1535 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.