به گزارش ایرنا، مهدی مهرور در جلسه جلوگیری از آلودگی هوا که صبح پنجشنبه در ساختمان شورای شهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه برپایی نشست های تخصصی از سوی شورای شهر با تاخیر زیادی محقق شد، افزود: با تدبیری که دو سال گذشته در خصوص نیروگاه منتظر قائم صورت گرفت، استفاده از سوخت مازوت متوقف شد.
وی به نگاه ویژه دولت به بحث سلامت در کشور اشاره کرد و ادامه داد: شورای عالی هماهنگی مدیریت بحران با ریاست استاندار برگزار می شود که در 16 شهرداری استان مدیران شهری با ابلاغ استاندار به عنوان رییس ستاد بحران شهر انتخاب شدند.
مهرور گفت: در استان جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل می شود که بیشترین تعداد جلسات را در کشور داشتیم و از سوی مدیریت بحران کشور عملکرد استان مورد تقدیر قرار گرفت.
وی افزود: هوای البرز از تهران نیز آلوده تر اعلام شد بنابراین این استان به توجه بیشتری در این خصوص نیاز دارد و کل مصوبات کارگروه کشوری ابلاغ و مورد پیگیری است.
این مسئول اضافه کرد: انتظار می رود نگاه ویژه ای به ستاد بحران هر شهر از سوی شورای شهر کرج وجود داشته باشد چراکه یکی از مطالبات اصلی رسیدگی به موضوع تراکم فروشی و جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز است.
وی گفت: البرز گنجایش جمعیت بیش از این را ندارد بنابراین با توجه به اینکه در چند سال آینده آب کافی برای شرب ساکنان استان نداریم و بسیاری از نقاط البرز با حفر چاه 300 متری نیز به آب نرسیده اند.
این مسئول افزود: سال گذشته 6 جلسه کمیته اضطرار در شرایط بسیار بحرانی تشکیل و تصمیماتی گرفته شد.
مهرور اضافه کرد: ضرورت دارد طرح های ترافیکی به صورت شبکه ای پیگیری شود چراکه طرح های پراکنده ترافیک را کاهش نخواهد داد.
وی گفت: اراضی بسیاری در استان وجود دارد از این رو در هسته مرکزی کرج باید فضای سبز بیشتری ایجاد شود چراکه اکنون 4 برابر نیاز استان فضای تجاری در البرز وجود دارد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: اگر اراضی موجود در هسته مرکز کرج به فضای سبز اختصاص پیدا کنند، نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.
وی گفت: زلزله یکی از تهدید های بزرگ برای استان البرز است و با بررسی های صورت گرفته با وقوع این حادثه در بافت های فرسوده فاجعه ایجاد می شود از این رو باید در این رابطه عزم ویژه ای برای بازسازی و مقاوم سازی وجود داشته باشد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.