محمدرضا اسپرورین روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات فضاهای آموزشی این استان اظهارداشت: روند مهاجرت به البرز طی سالیان متمادی سیر صعودی داشته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون البرزیکی از بحرانی ترین استان های کشوربه لحاظ کمبود فضای آموزشی است، خاطرنشان کرد: حل مشکلات فضای آموزشی دراین استان نیاز به حمایت تمامی نهادهای ذیربط دراستان دارد.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۸۲۰۰ کلاس درس دراستان البرز کمبود داریم.

وی تصریح کرد: استان البرز به لحاظ آموزشی پایین ترین سرانه آموزشی را در کشور دارد به گونه ای که به ازای هر دانشآموز سرانه آموزشی حدود ۳.۴۸ متر مربع است.

وی اضافه کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن و رشد جمعیت دانش آموزی نیازاست سالانه حدود ۴۰۰ کلاس درس به جمعیت دانش آموزی این استان اضافه شود.

اسپرورین ادامه داد: امسال حدود ۱۱۵ میلیارد تومان از تعهدات خیرین استان محقق گردیده است.

۲شیفته بودن ۶۰ درصد مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش البرزهم گفت: بطور میانگین  ۶۰ درصد مدارس این استان بصورت ۲ شیفت فعالیت دارد.

سالار قاسمی اظهار داشت: درسال تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود ۱۵ هزار دانش آموزبه آماردانش آموزی این استان اضافه شد که موجب شد مشکلات استان در بخش فضای آموزشی دوچندان شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج بیشترین کمبود فضای آموزشی درالبرز را دارد، ادامه داد: ۸۰ درصد مدارس آموزش و پرورش این ناحیه بصورت دو شیفت و با آمار میانگین ۳۴ دانش آموز در هر کلاس درس اداره می شوند.

وی تصریح کرد: امسال  ۷۰ درصد از پروژه های آموزشی تعهد شده خیری و مشارکتی آماده تحویل به آموزش و پرورش استان البرز می شود.

قاسمی با بیان اینکه تخریب و بازسازی مدارس به تنهایی جوابگوی این استان نیست، اضافه کرد: این استان نیاز به تعریف پروژه های جدید احداثی آموزشی دارد.

وی از نبود زمین برای ساخت فضای آموزشی به عنوان یکی از مشکلات اساسی البرز در راستای ساخت مدارس به خصوص در بخش مدارس خیرساز یاد کرد.

وی تاکید کرد: ۸۰۰ مدرسه غیردولتی در البرزفعالیت دارد که اکثریت در مکان های استیجاری مستقر هستند.

نهضت فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی وتجهیزمدارس البرزبیان داشت : از تعداد ۳۰ پروزه خیری و مشارکتی تعهد شده در سال ۹۸ امسال ۲۰ پروژه آماده  بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

محمد دلاوریان اظهارداشت: خوشبختانه درچند سال گذشته با تعامل و همکاری بین مجمع خیرین، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش قدم های خوبی برای کاهش کمبودها دربحث فضاهای آموزشی استان البرز برداشته شده است .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازاستان و سرانه فضای آموزشی البرز که پایین ترین سطح فضای آموزشی را در کشور دارد لازم است این مشارکت و هم سویی شدت یابد.

وی تصریح کرد: سرانه فعلی فضای آموزشی البرز به ازای هردانش آموز حدود ۳.۴۸ متر مربع است که پایین ترین سرانه فضای آموزشی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: جبران این کمبود فضای آموزشی علاوه برتخریب و بازسازی مدارس فرسوده نیازمند تعریف پروژه های جدید با ظرفیت متناسب با منطقه است .

دلاوریان تاکید کرد: نهضت افزایش زیربنای فضای آموزشی در البرز نیاز به افزایش اعتبارات دولتی و همچنین مشارکت بیشتر خیرین دارد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.