به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین یوسفی ضمن تسلیت لیالی قدر، اظهار کرد: لیالی قدر تنها از زمان ضربت خوردن حضرت علی (ع) نبوده است، بلکه باید به اصل ماهیت این شب‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه در این شب سرنوشت بندگان تعیین می‌شود، ادامه داد: رزق معنوی بندگان در طول یک سال در این شب بخشیده می‌شود، کمترین تلاش و فعالیتی در این شب‌ها داشته باشیم، می‌توانیم به رزق معنوی یک ساله خود برسیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: اگر کسی رزق معنوی خوبی به دست آورد نه تنها برای یک سال بلکه پایه‌ای می‌شود تا در سال‌های دیگر به جهش بعد معنوی برسد. در این وضعیت و شرایط ما می‌توانیم رزق معنوی یک ساله خود را تأمین کنیم.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به عظمت و ابعاد لیالی قدر، گفت: فضیلت و عظمت این شب‌ها را بر سایر شب‌ها از امور (آمرزش گناهان، نزول قرآن کریم، نزول ملائکه و عرضه اعمال بر حجت خدا) می‌توان به دست آورد.

وی شهادت حضرت علی (ع) را یکی از ابعاد عظمت شب‌های قدر دانست، عنوان کرد: امام علی (ع) مظلوم به شهادت رسیدند، مظلومیت همین بس که زمانی به شهادت رسیدند، ندای رستگاری سر دادند و برخی از مردم گفتند «مگر او به مسجد می‌رفت.» خاندان معاویه امام علی (ع) را در بین مردم از دین خارج شده معرفی کرده بودند و مردم در منبرهای نماز جمعه سال‌ها دیده بودند، امام را لعن می‌کردند و این لعن ها زمینه شهادت در این شب‌ها شد، بعد از شهادت این مظلومیت آشکار و به جایی رسید که امروز مردم فکر می‌کنند، عظمت و ارزش این شب‌ها تنها به خاطر شهادت امام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه در روایات دعا و یاد دیگران توصیه شده است، گفت: فقط یاد دیگران در مسائل معنوی نیست، مردم و خیرین توجه‌ای به وضعیت مردم آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا با مشارکت در پویش کمک مومنانه داشته باشند.

حجت الاسلام یوسفی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیالی قدر، گفت: یکی از مباحثی که باید در شرایط بیماری کرونا به آن توجه شود علی رغم آنکه کمترین میزان مبتلا و شیوع مربوط به امکان مذهبی است، اما با تأکیدات فراوانی مردم مؤمن و متدین پروتکل‌های بهداشتی را در این شب‌ها رعایت کنند که بهانه‌ای به فرصت طلبان مخالف و معاند دین مبین اسلام ندهند و اگر شیوعی در ویروس کرونا پیدا شد، مربوط به این مراسمات معنوی و عبادی نداند.

وی افزود: شب قدر فرصتی زرین برای رسیدن به فضیلت و بعد معنوی است. هنگام خواندن ادعیه شایسته و بهتر است، مفهوم آن را درک و مدنظر قرار دهیم و با ارتباط با حق تعالی و واسطه قرار دادن ائمه معصومین به جایگاه معنوی برسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.