مهدی سلطانی روز سه شنبه در جشن (عید مبعث) در مسجد حضرت سید الشهداء در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقام رفیع انسانیت برگفته شده از همین جایگاه رفیع انبیاء و نبی مکرم اسلام (ص)است که باید انسان تربیت شود.
وی با بیان بخشی از تاریخ ادیان گذشته و نوید بخش بودن بعثت پیامبر (ص) در ادیان الهی با اشاره به برخی از خصوصیات و نشانه‌های بعثت افزود: نوید ظهور پیامبر خاتم (ص)، به تاکید قرآن کریم، در کتب الهی تورات و انجیل نیز ذکر گردیده است و همه انبیای الهی از مقام نبوت مولود این روز مبارک خبرداده اند.
رئیس اداره ارشاد اسلامی بیجار افزود: به گواهی تاریخ امر تربیت و آماده سازی حضرت محمد(ص) از سوی خداوند متعال از سال های قبل از بعثت آغاز شده است تا وی را برای مواجه شدن با مشکلات و راه پر مشقت نبوت آماده کند.
سلطانی به فرمایش حضرت علی (ع) در خصوص زندگی قبل از بعثت نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و ادامه داد: آن حضرت می فرمایند؛ خداوند متعال یکی از مقربترین و بزرگترین فرشتگان خود را از خردسالی حضرت پیامبر(ص) برای همراهی و همگامی وجود مبارکش برگزید تا در تمام مراحل زندگی با وی باشد و او را در کسب سجایای اخلاقی و کرامت های انسانی همراهی نماید.
وی خلوت‌گزینی حضرت پیامبر عظیم الشان اسلام در ابتدای مسیر نبوت و حضور درکوه و غار حرا را مقدمه ساخت روحی و فکری برای بعثت و کسب وحی دانست و گفت: این فضای بسیار معنوی و مملو از الطاف الهی، یک نیاز روحی و فکری خاصی بود که پس ازکسب انوار الهی با همراهی و همکاری حضرت علی (ع) و حضرت خانم خدیجه(س) طی شد و به امر بزرگ نبوت ختم گردید.
*ابلاغ اولین دستور الهی
سلطانی به ضرورت تبیین بیشتر این واقعه مهم و فراز تاریخی برای نسل نوجوان و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: حضرت پیامبر اکرم (ص) طبق روال سال های قبل برای عبادت و روزه داری به غار حرا رفته بودند تا در روز 27 ماه استغفار و انابه بدرگاه الهی، حضرت جبرئیل به سوی ایشان مامور شد، دستور الهی را برای خواندن بعنوان اولین پیام خداوند به وی ابلاغ نماید.
به گفته سلطانی حضرت علی (ع) و حضرت خدیجه (س) پس از این واقعه اولین کسانی بودند که از بعث بزرگ نبی مکرم اسلام مطلع و بعنوان اولین پیروان، به آیین اسلام ایمان آوردند و در تاریخ ثبت شده که ابوذر غفاری سومین نفری بود که مسلمان شد.
خیابان های اصلی، سردر مساجد، ادارات و اماکن پرتردد شهر بیجار در سالروز بعثت نبی مکرم(ص) اسلام چراغانی شده و پیروان آن حضرت شامگاه دوشنبه با حضور در مسجد حضرت سید الشهداء با حضور امام جمعه و جمعی از روحانیون با برگزاری آیین خاص شور و شعف دینی، به تکریم و تجلیل مقام نبوت حضرت رسول مکرم(ص) پرداختند.
1396/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.