محمد مهدی پور سلیمانی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت:  توزیع این ارزاق از پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز که تاکنون چهار هزار بسته توزیع و تا عید سعید فطر ۱۱ هزار بسته دیگر بین نیازمندان استان توزیع می شود.

ارزش ریالی بسته های غذایی  که در کنار آنها پک های بهداشتی نیز لحاظ شده سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است، که ابتدا در مناطق محروم و در ادامه در مناطقی که از وضعبت بهتری برخوردار هستند توزیع خواهد شد.

افراد روستایی، کسانی که بر اثر کرونا مشاغل خود را از دست داده و آسیب دیده اند و افراد محروم جامعه هدف ما هستند، که

این قشر از جامعه توسط ۱۰۰ گروه جهادی در استان شناسایی می شوند.

پور سلیمانی با بیان اینکه بیشترین میزان محرومیت در حوزه مرکزی شهر کرج است گفت: مناطقی از جمله کمالشهر، پیشاهنگی، خرمدشت، محمد آباد و ملک آباد در کرج طبق برآوردهای صورت گرفته اولیه از سوی گروه های جهادی در برنامه های ما قرار دارند.

وی ادامه داد: تا زمانی که بیماری کرونا وجود دارد در کنار مردم و وزارت بهداشت خواهیم بود به همین منظور از همان روزهای ابتدایی با گروه های جهادی نسبت به تامین مواد اولیه و تولید ماسک در خانه، مساجد و کارگاه ها اقدام و در اختیار مراکز بهداشتی، درمانی و مناطق محروم توزیع شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در البرز و غرب استان با اشاره به راه اندازی بزرگ ترین کارخانه تولید کننده ماسک در شهرستان اشتهارد توسط ستاد اجرایی عنوان کرد: این واحد ظرف مدت ۲۳ روز راه اندازی که در روزهای نخست ۲ میلیون قطعه در روز تولید که تا چهار میلیون قطعه در حال افزایش است.

پور سلیمانی در دیگر فعالیت های ابن ستاد در روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: ۲۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی برای استرلیزه کردن معابر، بیمارستان ها، پمپ بنزین و ادارات پرتردد مصرف شده است.

وی تولید کیت تشخیص کرونا با کمک جهاد دانشگاهی در تهران را از دیگر برنامه های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کشور عنوان و افزود: در استان البرز از زمان آغاز فعالیت های مدرسه سازی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تا کنون هفت مدرسه  و پنج مسجد احداث و راه اندازی شده است.

همچنین در حوزه اشتغال زایی، ایجاد اشتغال و توانمند سازی نقاط محروم در البرز ۸۲۱ میلیارد ریال تاکنون در استان سرمایه گذاری شده که سه هزار و ۴۹۰ شغل ایجاد شده است.

پور سلیمانی در ادامه به اشتغال تسهیلات محور ویژه مشاغل روستایی اشاره و خاطر نشان کرد: این تسهیلات با سود چهار درصد برای مشاغل کوچک و زود بازده روستایی از ۲ ماه آینده از طریق فرمانداری و دهیاری ها با شناسایی افرادی که نیاز به دریافت این تسهیلات هستند آغاز می شود، این اقدام توسط بنیاد برکت و با همکاری استانداری البرز را از شهرستان طالقان آغاز و تلاش ما بر این است که امسال حداقل ۱۰۰ طرح را در روستاهای استان اجرا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.