عسگر نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه بزرگراه شمالی کرج در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد است، گفت: تزریق منابع مالی و از طرفی رفع معارضات ملکی بر سر راه این پروژه اهمیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ردیف بودجه بیش از ۱۰۰ درصدی برای این پروژه درج شده است، افزود: این نشان‌می دهد علیرغم اینکه نتوانستیم مطالبات پیمانکار را پرداخت کنیم اما کار پروژه بزرگراه شمالی تعطیل نشده و با قوت بیشتری ادامه داده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: در موضوع تزریق منابع مالی به پروژه بزرگراه شمالی کرج و بحث پرداخت مطالبات پیمانکار مسئله مهم تزریق اعتبار به اندازه‌ای است که حداقل پرداخت حقوق کارگران پروژه صورت گیرد و از طرفی پیمانکار بتواند با بخشی از آن منابع مالی متریال کار را تهیه کند.

نصیری تاکید کرد: شهرداری کرج نیز تاکنون در حد وسع و منابع مالی که در اختیار داشته است، تزریق بودجه به پروژه بزرگراه شمالی کرج را پیش برده است اما به یقین این اقدامات کافی نیست و باید کمک‌های مالی از سوی دولت نیز به این پروژه تزریق شود.

به گفته وی تلاش مسئولان شهرداری کرج بر این است که امسال حداقل حدود پنج کیلومتر از پروژه بزرگراه شمالی از محدوده بلوار آیت الله طالقانی تا انرژی اتمی به مرحله بهره برداری برسد، البته تحقق این مهم منوط به حل مسئله معارضات ملکی این پروژه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه پروژه بزرگراه شمالی یک پروژه ملی است، عنوان کرد: انتظار ما این است که دیگر دست‌های خدمت رسان استان در حل مسائلی مانند صدور مجوز انشعاب گاز و معدن که نیاز مهم برای راه اندازی کارخانه آسفالت پروژه بزرگراه شمالی است با شهرداری کرج همکاری کنند.

نصیری تاکید کرد: اگر قرار باشد در بحث کمک‌های دولت برای تزریق بودجه به پروژه بزرگراه شمالی اقدامی انجام شود و در قالب تخصیص اوراق مشارکت باشد انتظار داریم که تاریخ انتشار آن برای اواخر امسال یا در نهایت نیمه نخست سال بعد باشد.

وی ادامه داد: اگر بحث تزریق اعتبار کافی و از طرفی رفع معترضات ملکی در پروژه بزرگراه شمالی حل شود به یقین تا شهریور ماه سال ۱۴۰۰ می‌توانیم آن را به طور کامل بهره برداری برسانیم، اما در شرایط کنونی اگر قرار باشد این مشکلات به قوت خود باقی بماند تا پایان سال جاری تنها ۱۵ درصد به پیشرفت این پروژه افزوده خواهد شد و زمان افتتاح کامل آن نیز به تعویق می‌افتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.