به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی در اولین نشست خبری جشنواره ملی" طرح ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی - کارفرما محور" ( جشنواره امیرکبیر)  در کرج گفت: معنا و مفهوم جهش تولید  مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب این است که نیروی انسانی بخش های مختلف تولید و صادرات از دانش روز برخوردار شوند.

 وی حضور مستمر دانشگاهیان به ویژه اساتید  و دانشجویان علم اقتصاد در بخش تولید، صنعت و کشاورزی، جامعه را اقدامی مهم و  رو به جلو در جهت  جهش تولید  عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: باید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به نحوی برنامه ریزی کنند تا دانشجویان دروسی را فرا گیرند که بتواند نیاز های مبرم بخش های تولید کشور را تامین کنند.

اتاق بازرگانی محل طرح نظرات علمی و تجربی صنعت و دانشگاه

 وی با اشاره به اینکه تعامل صنعت و دانشگاه از سال 94 در البرز شکل گرفته  و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته است افزود:  بدون اغراق باید گفت البرز یکی از پیگیرترین استان ها در بحث تعامل صنعت و دانشگاه است و به نوعی پایلوتی در این حوزه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: با برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید به سمتی هدایت شویم  که دانشگاه ها به جای تمرکز بر مدرک تحصیلی به سمت تولید مهارت گام بردارند.

بنامولایی افزود: لازم است دانشجویان به گونه ای در دانشگاه ها آموزش ببینند که پس از فارغ التحصیل شدن صاحب فکر و نظر باشند تا بتوانند گام های موثری در بهبود شرایط اقتصادی کشور بردارند.

وی تاکید کرد:  ما باید با تولید مهارت بتوانیم یکسری  مشکلاتی که در سایه   تحریم ها به وجود امده  است را  در کنار صنایع حل کنیم.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: دانشجویان در رشته های مختلف  تحصیلی مانند برق ،مکانیک، الکترونیک، صنایع غذایی و فرمولاسیون بعد از اینکه  فارغ التحصیل می شوند باید مهارت داشته  و صاحب نظر باشند.

 وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به فعالیت شایان توجه  شرکت های دانش بنیان و استارتاپها گفت: اتاق بازرگانی انان را همزاره مورد حمایت قرار داده است.

 ضرورت تعامل صاحبان علم و با صنعتگران

وی با تاکید بر ضرورت تعامل صاحبان علم با فعالان بخش صنعت و تولید گفت: تا زمانیکه صاحبان علم و پژوهش به طور ملموس با مشکلات بخش تولید آشنا نباشند، نمی توانند کلیدی برای حل آنها پیدا کنند.

بنا مولایی تاکید کرد: اجرای طرح تولید بدون کارخانه و راه اندازی دفتر تسهیل گری در اتاق بازرگانی البرز گامی در راستای پیوند تولید و علم بوده است.

رییس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر پایان نامه های دانشجویی در بایگانی ها خاک می خورد، توضیح داد: باید از این پتانسیل ها برای دستیابی به توسعه همه جانبه کشور استفاده کرد.

وی با اشاره  به اینکه ایران  در حوزه تولید مقاله نیز در رتبه سوم یا چهارم دنیا قراردارد اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از این مقاله ها به مرحله طرح و اجرا نمی رسند و به سمت تولید سوق پیدا نمی کنند.

رییس اتاق بازرگانی افزود: اگر علم و صنعت نتوانند تعامل سازنده ای با هم داشته باشند عملا وقت خود را تلف و هزینه صرف کرده ایم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر برای پیوند هر چه بیشتر علم و صنعت استفاده کنیم، گفت: این جشنواره 20 دی ماه در کرج برگزار می شود و از برگزیدگان آن به نحو شایسته ای تقدیر خواهد شد.

بنامولایی اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره به سمتی حرکت می کنیم که پایانه نامه های دانشجویی بتوانند بخشی از نیاز صنعت و تولید را مرتفع کنند.

وی توضیح داد: این جشنواره فرهنگ تامین  نیاز های بخش صنعت در دانشگاه ها  را تقویت می کند  و بدین ترتیب بستر برای استفاده از پایانه نامه ها  در بخش تولید و صنعت کشور فراهم خواهد  شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.