با این اوصاف تعطیلی مدارس و فاصله اجتماعی مانع از آن نشد تا دانش آموزان تلاش های بی دریغ زحمتکشان عرصه تعلیم وتربیت را نادیده بگیرند و از طریق فضای مجازی و پیامک هفته نکوداشت معلم را گرامی داشتند.

این روزها شاخه های گل مجازی بین معلمان و دانش آموزان رد و بدل می شود و شور و شوق تعلیم و تربیت در این فضا حال و هوای خاصی دارد، موضوعی که بیانگر جاری فعالیت آموزشی و برقراری روابط عاطفی و صمیمانه بین ۲ قشر معلم ودانش آموز است.

نزدیک به سه ماه است که مدارس کشور و استان البرز در تعطیلی به سر می برند اما معلمان از طریق فضای مجازی در تلاش هستند تا محتوای درسی را برای دانش آموزان تشریح و آنان را در مسیر علم آموزی هدایت کنند.

دانش آموزان نیز با نوشتن پیام های زیبا، دلنوشته، نقاشی، پیام صوتی و روش های خلاقانه دیگر در این روزها هفته معلم را گرامی داشته و قدردان زحمات این عزیزان هستند.

فضایی سرشاراز پیام های تبریک
مدیرکل آموزش و پرورش البرز می گوبد:  نخستین بار است که هفته نکوداشت معلم درفضای مجازی برگزارمی شود، آیین تجلیل از ۱۳۶۶ معلم نمونه استان درفضایی متفاوت ترنسبت به سال های گذشته برگزار شد.
سالارقاسمی اظهارداشت: دانش آموزان از طریق فضای مجازی احساسات خود درهفته معلم را ابرازداشتند، امسال ۲۵ نفر از معلمان البرز نمونه استانی و کشوری شدند.
وی با اشاره به اینکه جایگاه ومنزلت معلمان ویژه است و باید منزلت آنها درجامعه نهادینه گردد، ادامه داد: دردنیا سرمایه های یک کشور، سرمایه های انسانی، اجتماعی و فرهنگی هستند که معلمین این سرمایه ها را می سازند.
وی با اشاره به اینکه افتخارمی کنیم که روز شهادت علامه مرتضی مطهری به عنوان روز پاسداشت مقام معلم نامگذاری شده است، افزود: ویروس کرونا با تمام مشکلاتی که برای جامعه ایجاد کرد، فرصت هایی نیز بوجود آورد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزاضافه کرد: معلمان از زمان شیوع بیماری کرونا درمیدان مبارز آموزشی حاضر شدند تا دانش آموزان از تحصیل بازنمانندبه همین دلیل است که درهفته معلم سیل پیام های تبریک به معلمان دراستان البرز درفضای مجازی راه افتاد.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نسل انقلاب را پرورش می دهد و معلمان رسالت انبیای الهی را در تربیت نیروی انسانی به عهده دارند.

جشنواره مجازی سپاس معلم
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: درآستانه هفته نکوداشت معلم، نخستین جشنواره مجازی سپاس معلم دراین استان اجرا شد.
فرشته فهمیده اظهارداشت: معلمان این روزها درخط مقدم جهاد آموزشی هستندضمن آنکه در شرایط بحرانی شیوع کرونا با اعتقاد به اینکه آموزش تعطیل نیست و باید امنیت روانی دانش آموزان و والدین آنها تامین شود، وارد میدان عمل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هفته معلم فقط یک بهانه برای گرامیداشت روزمعلم است، خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف مشارکت عمومی با توجه به شرایط ومحدودیت‌های ناشی ازپیشگیری بیماری کرونا برای فرهنگسازی تقدیرازمعلم اجرایی شد.
فهمیده تصریح کرد: این اقدام فرهنگی درقالب ساخت کارت تبریک دیجیتال، دلنوشته وخاطره، نقاشی، فیلم کوتاه، سخنوری و پوستر و با هدف قدردانی از معلمان اجرایی شد.
وی با بیان اینکه همراهی خانواده با دانش آموزان دراین جشنواره درارسال کلیپ های ارسالی یک دقیقه و ۲ دقیقه ای اهمیت زیادی دارد.
فهمیده عنوان کرد: دانش آموزان آثارخود را به کانون های فرهنگی تربیتی فعال در استان همراه با نام،نام خانوادگی،پایه و نام مدرسه تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۸ ارسال کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان تشکیلاتی این استان نیزبه معلمان نمونه استانی – کشوری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ به نمایندگی از همه دانش آموزان ادای احترام می کنند.
جشن مجازی سپاس معلم
دانش آموزان استان البرز به مناسبت هفته نکوداشت معلم، جشن مجازی سپاس معلم با شعار " مدرسه تعطیل نیست، آموزش و تربیت جریان دارد " را در سالن امام علی (ع) کرج برگزار کردند.
رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرزگفت: این جشن با هدف مشارکت عمومی با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از پیشگیری بیماری کرونا برای فرهنگسازی تکریم از مقام شامخ معلم اجرایی شد.
جواد محمدی اظهارداشت: دراین جشن دانش آموزان هنرمند وخلاق فعال درکانون های فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده ، فاطمه الزهرا(س) و رضوان مشارکت دارند.
دانش آموزان دراین جشن برنامه های مختلفی چون حاملان قرآن، تلاوت قرآن، سرود ملی و روز معلم، نقاله خوانی و موسیقی اجرا کردند.
محمدی با اشاره به اینکه جشن سپاس معلم دانش آموزان این استان به مدت ۴۰ دقیقه درفضای مجازی برگزارشد، اضافه کرد: دراین جشن دانش آموزان به یک پیشکسوت فرهنگی وامیر معدنی پور معلم نمونه کشوری استان البرز درسال تحصیلی ۹۹-۹۸ گل اهدا کردند.
وی ادامه داد: دراین جشن یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری نیز گرامی داشته شد و به صورت نمادین به معلمان استان البرز گل اهدا شد.
رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: معلمی شغل نیست ،عشق است زیرا این قشرعاشقانه درعرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند به گونه ای که بار دیگر جهاد علمی و عملی آنان را درتعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا مشاهده کردیم.
وی تاکید کرد: فیلم این جشن درفضای مجازی برای دانش آموزان و معلمان انشاریافت.
استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.
۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه به نام هفته معلم نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.