سردارعباسعلی محمدیان روز شنبه دردیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت هفته معلم اظهارداشت:  شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، به نام معلم مزین شده است که گرامیداشت این روز تداعی کننده تلاش معلمان در عرصه آموزش و تربیت کشوراست.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان امروز، نسل آینده ایران اسلامی را می‌سازند، آموزش این نسل می‌تواند توسعه و پیشرفت را بیش از امروز حاصل کند و از همین روست که نقش بی‌بدیل معلم آشکار می‌شود.

سردارمحمدیان  تصریح کرد: معلم، معمار آگاهی و اندیشه جوامع است، خردمندی، عقل‌گرایی و معنویت بعد از کانون گرم خانواده از کلاس‌های درس بالندگی می‌یابد و دراین عرصه معلمان، اساتید دانشگاه و تمام فرهنگیان تاثیر فراوانی دارند.

وی ادامه داد: معلمان با شیوع بیماری کرونا بلافاصله کلاس های درس را از طریق فضای مجازی تشکیل دادند که این روحیه جهادی آنان در مسائل آموزشی، تربیتی وتولید محصولات بهداشتی چون ماسک و لباس محافظتی برای کادر درمانی مبارزه با بیماری کرونا قابل تحسین است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز  نیز گفت: معلمان پررنگ ترین جمله از کتاب زندگی بشریت اند واین روزها شاهد جهادعلمی دیگری ازمعلمان جامعه ازجمله در این استان درمبارزه با کرونا هستیم که ستودنی است.

سالارقاسمی اظهارداشت: معلم آن دم که متعلّم را ازنردبان تقلا و کوشش بالا می برد تا به ایوان و رواق خجسته ی آگاهی برساند،همان جا که هردو به تماشای خداوند، انسانیت و جهان می نشینند، بوسه بر درگاه ابدیت زده و نام و راهش جاویدان می شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه نکنید که امروزایام و احوال خوش نیست، تفاوتی نمی کند، جنگ و بلا هر روز خود را به جلوه ای تازه مشاطه می کند، یک روز دشمن رو در رو و روز دیگر بیماریِ جانگیر وانتقام طبیعت، دیروز امروز و فردا، معلمان بی باکانه درخط مقدم اند. این عزیزان سختی، زحمات و زخم های جدید را به جان می خرند و هر طور شده خود را سازگار می کنند تا محصلانِ تحت تعلیم شان، گزندی از بادهای جهالت نبینند؛ برگزاری کلاس های مجازی و مرارت های دو چندان شده به همراه زمان و انرژی که از معلم گرفته می شود جز جهاد در راه علم نیست؛ این ها سپر بلا شدن در راه آگاهی و دانش است.

وی بیان داشت : معلمان البرز طی ۲ ماه گذشته ضمن ادامه آموزش ها از طریق فضای مجازی در زمینه جمع آوری کمک های مردمی و مشارکت در فعالیت های جهادی مقابله با ویروس کرونا نقش بی بدیلی ایفا کرده اند.

راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده ها توسط فرهنگیان دراستان البرز از مهمترین اقدامات این قشر فرهیخته می باشد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت هفته معلم نلامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.