حجت الاسلام علی اکبر  ایمانی روز چهارشنبه در بازدید جمعی از مسوولان از روند ساخت مصلای شهر فردیس افزود: مصلای فردیس در ۲ طبقه که هر طبقه آن ۴ هزار و ۲۵۰ متر ساخته  می شود یک طبقه از آن برای فرهنگ سرا، درمانگاه، دفتر امام جمعه و غیره تعبیه شده و طبقه دوم آن شبستان است.

وی با بیان اینکه شبستان مصلای فردیس با ۱۶ ستون جانبی ساخته شده است و داخل آن ستونی ندارد، گفت: ایم مصلا پروژه ای منحصر به فرد در کشور خواهد بود و در طراحی این پروژه سعی شده از معماری اسلامی و ایرانی استفاده شود.

سال گذشته شورای شهر فردیس ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلای فردیس اختصاص دادند و در سال ۹۹ نیز پنج میلیارد تومان بودجه پیش بینی کردند امیدوارم قرارداد با پیمانکار منعقد تا بتوان این بودجه جذب شود.

وی گفت: امیدوارم با حضور و بازدید معاون عمرانی استانداری البرز از این پروژه و برنامه ای که ارائه کردند در سال ۹۹ گام اساسی در سرعت بخشیدن به این پروژه بردارند حداقل فاز اول این مصلای تکمیل شود.

امام جمعه فردیس گفت: در حال حاضر مصلای امام خمینی (ره) فردیس که نماز جمعه در آن اقامه می شود اعیان مصلا به شهرداری فروخته شد و هزینه آن برای مصلای در حال احداث صرف شد.

ایمانی افزود: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان برای مصلای فردیس هزینه شده است حدود پنج سال شورای اسلامی شهر کرج سالانه ۵۰۰ میلیون تومان برای مصلای فردیس مصوب می کرد و میلگرد تحویل می داد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود که هر چه سریعتر مسئولان برای تکمیل این مصلی مساعدت کنند زیرا اگر این پروژه نیمه کاره رها شود فرسوده می شود.

امام جمعه فردیس گفت: با تکمیل و بهره برداری از مصلای فردیس علاوه بر اینکه می توان در آن اقامه نماز جمعه در آن برگزار شود و در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه می توان به عنوان پناهگاه برای مردم باشد.

معاون  هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز  پس از بررسی روند پیشرفت فیزیکی مصلای نماز جمعه فردیس گفت: پروژه مصلای فردیس از سال ۹۳ و ۹۴ آغاز شد.

علی درویش پور افزود: این بازدید با هدف بررسی مشکلات مصلای انجام شد و باید برای تکمیل این پروژه کمک تا به روند اجرای این پروژه سرعت بخشیده شود.

وی اظهار داشت: قرار شد هفته آینده در دفتر فنی استانداری البرز نشستی با مشاور پروژه مصلای فردیس برگزار شود که چه میزان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است .

معاون استاندار البرز گفت: همچنین مکانیزم تامین منابع برای این پروژه پیش بینی شود تا  فاز نخست این پروژه به اتمام برسد و متعاقب آن تکمیل و ادامه کار پروژه با کمک خیرین انجام شود.

شهرستان فردیس به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج مرکز استان البرز قرار دارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.