منوچهر خسروزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود ۲۲ زورخانه در استان البرز، گفت: ۱۵ زورخانه به صورت رسمی و هفت زورخانه نیز به شکل غیررسمی در استان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیش از شیوع کرونا زورخانه‌های استان هفته‌ای دو الی سه روز فعالیت می‌کردند، گفت: در حال حاضر هر ۲۲ زورخانه استان به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان البرز همچنین افزود: حسب دستور ستاد ملی و همچنین استانی کرونا زورخانه‌ها تعطیل شده و و ورزش در خانه به مردم پیشنهاد شده است.

خسروزاده به اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه، گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با نام امامان معصوم (ع) شروع و با دعا پایان می‌یابد.

وی با تاکید برنقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ این رشته در جامعه و ترغیب جوانان و نوجوانان به فعالیت در این رشته اصیل ایرانی، افزود: باید تعداد زورخانه‌ها را افزایش دهیم.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان البرز به جمعیت ۶۰۰ نفری ورزشکار این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: برخی نیز به شکل تفریحی در این رشته فعالیت دارند که جمعیت آن را در استان به هزار نفر می‌رسد.

خسروزاده با بیان اینکه در این ورزش سن مطرح نیست، گفت: ما پیشکسوت در این رشته زیاد داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.