حسین فلاح‌نژاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش هر یک از این بسته‌ها حداقل سه میلیون ریال بوده که با مساعدت کمیته امداد و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و برای توزیع به نمایندگان انجمن‌های صنفی کارگران فصلی و ساختمانی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته کارگر با توجه به شیوع کرونا با سال‌های گذشته متفاوت است اظهار داشت: در سال‌های گذشته این برنامه‌ها با حضور کارگران و کارفرمایان انجام می‌شد اما اغلب برنامه‌های امسال در فضای مجازی و برخی برنامه‌ها نیز با حضور تعداد اندکی از نمایندگان جامعه کارگری برگزار می‌شود.

این مسوول افزود: در حوزه فضای مجازی، فراخوان مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله مقاله‌نویسی، عکاسی و اجرای کاتا که قابلیت اجرا در منزل دارند منتشر و به جامعه هدف ارائه شد و به نفرات برگزیده جوایزی تعلق گرفت.

فلاح‌نژاد با بیان اینکه بخش دیگری از برنامه‌ها تقدیری و با حضور مسوولان کارگری استان است، گفت: در استان ستادی با حضور نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بسیج کارگری، شورای اسلامی کار، کانون بازنشستگان کارگری، خانه کارگر و نماینده استانداری تشکیل و مقرر شد همه فعالیت‌ها ذیل این ستاد برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این پایه به همراه اعضای ستاد از چند کارخانه تولید اقلام بهداشتی و حفاظت فردی بازدید و خدمات آنان تقدیر به عمل آمد.

فلاح نژاد اضافه کرد: همچنین با حضور در برخی شرکتهای تولید مواد غذایی که تامین‌کننده امنیت غذایی مردم در دوران شیوع ویروس کرونا بودند و برخی دیگر که برای حفظ سلامتی کارکنان خود پروتوکل‌های بهداشتی در دوران کرونا را به نحو مطلوبی رعایت کردند، از آنان تجلیل شد.

وی  تقدیر از نیروهای کارگری حوزه بهداشت و درمان با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری کمیسیون کارگری استان، ارتباط نمایندگان تشکل‌های کارگری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس، گلباران مزار شهدای کارگری و گفت‌وگو با رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته کارگر در البرز عنوان‌ کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب گفت: نیروی انسانی، مهمترین عامل رسیدن به جهش تولید است و در این راستا بین نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در استان البرز انسجام بسیار مطلوبی مشاهده می‌شود.

وی افزود: برای رسیدن به جهش تولید باید بستر لازم در راستای حمایت از کارگر و کارفرما توسط دولت فراهم شود که در استان البرز همه مسائل و مشکلات با تعامل و اتحاد نمایندگان این سه به خوبی حل می‌شود.

استان البرز دارای سه هزار ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۳۰۶ هزار نفر بیمه شده اجباری بر پایه آخرین آمار اعلام شده است.

 پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به نام  هفته کارگر نامگذاری شده  است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.