بنابر اعلام استانداری البرز عزیزاله شهبازی روز شنبه در بازدیداز چند واحد تولیدی و صنعتی درشهرک صنعتی اشتهارد افزود:  پس از رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری ، توسعه شهرک صنعتی اشتهارد اقدام ارزشمندی برای  گسترش سرمایه گذاری در استان البرز به شمار می رود که این اقدامات هدیه ای از سوی دولت در سال جهش تولید و در راستای  فرمان مقام معظم رهبری به البرزی ها است.

وی ادامه داد:  معافیت های مالیاتی برای شهرک های سه گانه اشتهارد که با رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر محقق شد، چراکه البرز سالیان متمادی درصدد افزودن ۸۰۰ هکتار به مساحت شهرک صنعتی اشتهارد بود که مجوز این اقدام مهم به عنوان آرزوی دیرینه سرمایه گذاران، روز گذشته اخذ شد و مورد موافقت دولت قرار گرفت.

استاندار البز اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته مصوبه ای از دولت اخذ شد و  اشتهارد به عنوان شهرستان محروم و کمتر برخوردار معرفی شد، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران مستقر در این شهرستان تا ۱۳ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

شهبازی گفت: اکنون اشتهارد به بهشت سرمایه گذاری تبدیل شده و امید است که این شهرستان بتواند به عنوان یک بال توسعه برای سرفرازی، تولید، بهره وری، جذب سرمایه گذاری و افزایش و جهش تولید، نقش خود را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد:  یکی از این واحدها از بزرگترین تولیدکنندگان انواع رنگ در کشور با صنعتی نوین محسوب می‌شود،که تولیدات این واحد بزرگ که توسط سرمایه گذار ژاپنی ظرف چهار سال راه اندازی شده و در حال برنامه ریزی هستیم که با حضور یکی از مقامات ملی این واحد بزرگ مورد افتتاح و بهره‌برداری رسمی قرار گیرد.

شهبازی گفت: احیای واحدهای ورشکسته، تحت تملک بانک ها، دارای مشکلات حقوقی بوده که از عرصه تولید عقب ماندند از جمله سیاست ها برای شتاب هرچه بیشتر چرخه تولید است.

استاندار البرز اظهار داشت: دیگر واحدی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، واحد تولید سرامیک است که به جهت مشکلات حقوقی حدود چهار سال تعطیل و بلاتکلیف بود اکنون به عرصه کار بازگشته و حدود ۱۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند، از این رو حمایت های لازم را خواهیم داشت تا به ظرفیت واقعی خود برسد و حدود ۳۰۰ نفر اشتغال را همراه داشته باشد.

وی افزود: در سال جهش تولید با توجه به منویات مقام معظم رهبری، حمایت لازم را از این واحدها خواهیم داشت تا علاوه بر تامین نیاز کشور، در حوزه صادرات نیز فعال باشند و تعداد زیادی از افراد را مشغول به کار کنند.

استاندار البرز اضافه کرد: در سال ۹۸ کارهای اساسی و زیربنایی را در البرز دنبال کردیم، امید است که اکنون همانند رونق تولید در سال گذشته، شاهد باشیم جهش تولید در البرز محسوس باشد.

وی گفت: طی گفتگویی که با مدیران این واحدها  شد، از اقدامات نظام جمهوری اسلامی در مسیر جهش تولید و حمایت از سرمایه گذاران بسیار خرسند هستند.

استاندار البرز گفت: توانستیم حمایت و پشتیبانی تمامی اعضای دولت را برای البرز جذب کنیم، که به اتمام رسیدن پروژه هایی برای البرز که سال ها به دلایل مختلف به کندی پیش می رفتند و یا متوقف بودند، از جمله این دستاوردها است.

وی افزود: هفته گذشته مهمان معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بودیم و کمک هایی دولت برای رفع معضلات ترافیکی البرز داشت و نمونه ای از آن ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت در اولین روزای  سال ۹۹ برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بود.

شهبازی گفت: رفع شعاع ۱۲۰ کیلومتری و افزایش ۸۰۰ هکتاری به مساحت شهرک صنعتی اشتهارد نیز یک کار هماهنگ تیمی بود که برای سرمایه گذاران و جهش تولید محقق شد.

وی افزود: از سال ۴۶ تا ۹۴ شهرک صنعتی اشتهارد در خصوص ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری مد نظر بوده ولی با مصوبه اخیر هیات دولت، تمامی شهرک های صنعتی اشتهارد مشمول رفع ممنوعیت هستند.

شهبازی اضافه کرد: امسال به سمتی حرکت می کنیم که مجوز برای آب این شهرستان و شهرک های صنعتی بگیریم و همچنین تقویت برق این محدوده نیز در دستور کار است و امید است امسال عملیات  اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت در زکی آباد نیز همانند پست برق باغستان را آغاز کنیم.

وی گفت: همه با عشق و علاقه در البرز مشغول به کار هستند تا به امید خدا سالی باشد که طبق فرمان مقام معظم رهبری شاهد توفیق ایران اسلامی باشیم.

استاندار البرز افزود: اشتهارد اکنون به پایلوت کشوری تبدیل شد که سایر شهرهای کشور نیز  با الگو گرفتن از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان، چنین جهشی را تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه یک واحد تولیدی در اشتهارد با بیش از پنج میلیون دلار سرمایه گذاری و اشتغال برای ۱۲۰ هزار نفر، طبق گفته سرمایه گذار جوان این مجموعه تا هفته دولت ۹۹ افتتاح می شود، گفت: روی ماه سرمایه گذارانی همچون جوان فرهیخته سرمایه گذار در این واحد را می بوسم و دست آنها را به گرمی می فشارم.

شهبازی گفت: در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا و تنگناهای تحریم های ناجوانمردانه را داریم، راه اندازی و آغاز به کار  چنین واحدهایی در کشور افتخار آمیز است و همه را مبهوت می کند.

وی افزود: یقینا روز به روز جوانان در کشور بالنده تر و سرفراز به سمت رونق اقتصادی کشور و جهش تولید حرکت می کنند.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.