فرشته فهمیده روزچهارشنبه درگفت وگوبا ایرنا با اشاره به اینکه ستاد استانی کمیته هدایت تحصیلی پایه نهم ازآغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در البرزفعال شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، فرآیند هدایت تحصیلی و فعالیت های مربوط به هفته مشاغل درفضای مجازی برای دانش آموزان پایه نهم و پایه های هفتم و هشتم متوسطه دوره اول انجام می شود.

وی بیان داشت: رویکرد آموزش و پرورش این است که دانش آموزان و خانواده ها با درنظر گرفتن شرایط و استعدادها و همچنین نیاز جامعه نسبت به آینده تحصیلی دانش آموزان تصمیم گیری کنند.

فهمیده با بیان اینکه چهارسال است که هدایت تحصیلی درپایه نهم دوره اول متوسطه انجام می شود،اضافه کرد: فرآیندی بودن هدایت تحصیلی، تغییر شاخص های هدایت تحصیلی، کسب شایستگی های علمی و تخصصی دانش آموزان از تمامی دروس سال های قبل و توزیع متوازن دانش آموزان دررشته و شاخه های تحصیلی متناسب با نیاز کشوراز ویژگی های آیین نامه هدایت تحصیلی است.

وی تسهیل درفرایند هدایت تحصیلی وآشنایی دانش آموزان با قوانین و ضوابط مربوط به هدایت تحصیلی ازجمله اهداف اجرای این طرح درنواحی ومناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز را تشکیل می دهد.

فهمیده ادامه داد: دراین طرح برای دانش آموزان محتوای هدایت تحصیلی آگاهانه درقالب تست، اطلس مشاغل استان، مشاوره تحصیلی، شرایط ورود به رشته های مختلف تحصیلی، نمودارمعرفی رشته های آموزش متوسطه، ارزش های قابل انتظار از آینده شغلی واصول ثابت هدایت تحصیلی تهیه و درحال ارئه است.

وی تصریح کرد: در هدایت تحصیلی سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.

فهمیده یادآورشد: موضوع عملکرد تحصیلی دانش آموزان، کسب امتیاز از آزمون های پنجگانه مشاوره ای، نظر دانش آموز، نظر جمع معلمین دوره تحصیلی، نظر مشاوره و نظر والدین، ۶ شاخص اصلی هدایت تحصیلی دانش آموزان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز نیز خدمات راهنمایی و مشاوره با حضور مشاوران با تجربه فعال در مدارس استان ارائه می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست هوشیارانه عمل کنند.

وی تاکید کرد: ۱۷ هزار و ۶۷۳ دانش آموز دختر و ۱۸ هزار و ۶۱۷ دانش آموز پسر البرزی که مشغول تحصیل در پایه نهم متوسطه دوره اول هستند زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.