دکتر سعید جوانشیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افرادی که به خاطر بیماری کرونا تحت درمان و بستری می شوند برای اخذ دفترچه در آزمون وسع شرکت می کنند که وزارت تعاون ، کار و رفاه  اجتماعی   این بستر را فراهم کرده که از طریق ثبت نام در آزمون وسع و ظرف مدت ۲۴ ساعت این افراد بتوانند دفترچه دریافت کنند و از امکانات درمانی بهره مند شوند.

این مسوول با اشاره به اینکه خدمات دیگری سازمان بیمه سلامت به بیماران  در روزهای کرونایی ارائه داده است، افزود: اختصاص شماره تلفن ۱۶۶۶ برای مشاوره به مردم فعال شده است. 

وی ادامه داد: تا قبل از شیوع کرونا این  تلفن پاسخگوی سووالات بیمه شدگان و مسائل بیمه ای در البرز بود که پس از شیوع این بیماری در ۶ نوبت کاری پاسخگوی سووالات مردم  هستیم.

جوانشیر اظهارداشت: شماره تلفن ۱۶۶۶ دارای ۲ خط مستقل است که خط اول  پرستاران جوابگو بوده و در صورتی که مردم سووالات تخصصی داشته باشند  خط دوم  پزشکان مشاوره  لازم را به مردم می دهند.

وی بیان داشت: از زمان شیوع کرونا تا کنون بیش از یک هزارو ۱۰۰ تماس تلفنی مردم را پاسخگو بودیم و مشاوره های لازم  را به  آنان ارائه کردیم.

مدیر کل بیمه سلامت البرز خاطرنشان کرد: اکنون  داروها، سی.تی.اسکن  و برخی آزمایش های بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و هزینه ای از بیماران دریافت نمی شود.

وی بیان داشت:   دفترچه های بیمه شدگان سلامت که تا پایان سال گذشته اعتبارآنها به اتمام رسیده  تا آخر خرداد ماه امسال اعتبار برای این دفترچه ها منظور شده است.

همچنین  برای بیمارانی که متقاضی دفترچه المثنی هستند  پروسه اداری اخذ دفترچه تسهیل شده  است. برای کسانی که دفترچه آنها کمتر از سه ماه اعتبار دارد شرایطی ایجاد شده که به صورت تلفنی بتوانند دفترچه خود را تمدید کنند.

جوانشیر تاکید کرد: در بحث استحقاق سنجی که سال گذشته داشتیم برای بیمارستان های دانشگاهی به این شکل بود که بیمه شدگان بدون ارائه دفترچه و تنها با ارائه کدملی بستری می شدند و خدمت می گرفتند که اکنون بیماری کرونا دراین زمینه مشکلاتی به وجود آورده است . هرچه سریع تر باید  به سمت خدمات الکترونیک و غیر حضوری پیش برویم  و موارد سرپایی شامل مطب ها و موسسات بیماران بدون ارائه دفترچه بتوانند خدمات بگیرند.

بیمه سلامت استان البرز حدود ۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات خود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.