جلال شمس برهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شروع فرآیند حذف قبوض کاغذی گاز افزود: با هدف ارایه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به مشترکان این شرکت و در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، حذف قبوض کاغذی گاز در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی ادامه داد: ثبت شماره اشتراک و تلفن همراه مشترکان گاز برای حذف قبض کاغذی آغاز شده است و طبق برنامه شرکت در صورت مهیا شدن همه شرایط از آذرماه امسال قبوض کاغذی برای مشترکان صادر نخواهد شد.

وی به روش‌های ثبت شمـاره همــراه مشترکان گاز اشاره و اضافه کرد: ارسال شماره اشتراک به ۱۰۰۰۱۹۴، مراجعه به وب سایت شرکت ملی گاز به آدرس www.nigc.ir و مراجعه به لینک ثبت تلفن همراه مشترکان و ارایه شماره تلفن همراه به افراد کنتورخوان، راه‌های ثبت‌نام در طرح حذف قبوض کاغذی هستند.

رییس اداره گاز مهاباد اظهار داشت: جلوگیری و کاهش ترددهای غیرضروری درون شهری، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و احترام به حقوق شهروندی و کاهش مراجعات به منازل مردم از جمله منافع این طرح است.

حذف صدور قبض کاغذی بخش نامه وزارت نیرو نیز با هدف کاهش مصرف کاغذ، حرکت در مسیر دولت الکترونیک و کاهش هزینه‌ها از تیرماه در کشور آغاز شده است. 

این طرح از ابتدای امسال با حذف قبض تلفن وارد فاز اجرایی شد؛ بعد از تلفن نوبت به قبوض برق و هم‌اکنون به قبض‌های گاز رسیده تا مشترکان با استفاده از راهکارهای ارایه شده در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کرده و قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. 

هم‌اکنون بیش از ۵۳ درصد مناطق روستایی مهاباد شامل هشت هزار و ۲۰۰ مشترک و ۹۹ درصد مناطق شهری شامل ۵۷ هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.