خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حدود دو ماه از تعطیلی مدارس به علت شیوع کرونا می‌گذرد، تعطیلی که در راستای مراقب هر چه بیشتر از سلامت دانش آموزان، معلمان و به تبع خانواده‌های آنها در برابر این بیماری اعمال شده است.

از آن زمان تاکنون آموزش‌های سرفصل‌های کتب درسی و برگزاری کلاس‌های درس دانش آموزان به صورت مجازی دنبال شده است تا روند پیشبرد سال تحصیلی همچنان بدون وقفه ادامه یابد.

در این میان معلمان بر اساس برنامه‌های زمان بندی شده و به صورت روزانه در ساعتی مشخص بحث ارائه دروس جدید به دانش آموزان را پیش برده اند.

شهریه مدارس به کلاس‌های مجازی تعلق می‌گیرد

اما اکنون از سوی مدارسی مانند مدارس غیردولتی که بحث دریافت شهریه یکسال تحصیلی از دانش آموزان را داشته اند، موضوع پرداخت مبلغ باقیمانده شهریه دانش آموزان مطرح شده و از والدین خواسته اند که برای پرداخت اقساط عقب مانده شهریه اقدام کنند، به عنوان نمونه به والدین دانش آموزانی که شهریه یک سال تحصیلی آنها به صورت اقساطی دریافت می‌شود اعلام شده که والدین آنها باید اقساط ماه‌های اسفند و فروردین را به مدارس محل تحصیل دانش آموزان پرداخت کنند.

در این خصوص امیر والی پور رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا زمانی که دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور داشتند آموزش‌های روزانه را به صورت حضوری در کلاس‌های درس دریافت کرده اند و هزینه برگزاری آن کلاس‌ها به درستی در شهریه لحاظ می‌شود.

وی افزود: از زمان اعلام تعطیلی مدارس نیز برگزاری کلاس‌های درس که جزو برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش بوده در فضای مجازی توسط معلمان برگزار شده است به همین دلیل آن مدت نیز جزو شهریه مدارس لحاظ می‌شود و پرداخت شهریه بابت این بازه زمانی نیز امری واجب است و دریافت آن مانعی ندارد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: اما به جز شهریه عادی مدارس یک بخش دیگر شهریه‌ای است که بابت شرکت دانش آموزان در کلاس‌های فوق برنامه از والدین آنها اخذ شده است، کلاس‌هایی که به صورت حضوری برگزار می‌شود.

هزینه کلاس‌های فوق برنامه به والدین عودت شود

والی پور ادامه داد: در این میان اگر شهریه‌ای بابت حضور در کلاس‌های فوق برنامه برای دانش آموزان لحاظ شده اما این کلاس‌ها به دلیل تعطیلی مدت دار مدارس برگزار نشده باشد، والدین موظف نیستند که بابت شهریه این بخش از کلاس‌های فوق برنامه هزینه‌ای را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: البته اگر یک واحد آموزشی یا یک مدرسه کلاس‌های فوق برنامه را از زمان تعطیلی مدارس تاکنون به صورت مجازی برای دانش آموزان برگزار کرده باشد می‌تواند شهریه این کلاس‌ها را نیز دریافت کند؛ البته باید مستندات کافی دال بر ارائه این آموزش‌ها به دانش آموزان داشته باشد، به عنوان نمونه به دانش آموزان اعلام شده باشد که چه بخشی از آموزش‌های مجازی ارائه شده به آنها جزو کلاس‌های فوق برنامه بوده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش استان البرز گفت: اگر کلاس‌های فوق برنامه دانش آموزان به صورت مجازی برگزار نشده باشد مسئولان مدارس مربوطه موظف هستند شهریه پرداخت شده بابت این کلاس‌ها را به میزان جلساتی که آموزش‌های فوق برنامه به دانش آموزان ارائه نشده است به والدین عودت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.