نورمحمد فردی روز چهارشنبه در نشست سیاستگذاری تحکیم بنیان خانواده البرز افزود: باید از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگ، برای انجام کار فرهنگی و ارایه خدمات اجتماعی به خانواده‌های حاشیه‌نشین بهره گرفت.

وی ادامه داد: براین اساس مدون کردن برنامه‌ها، در اولویت قرار دادن موضوع آموزش و پرهیز از فعالیت جزیره‌ای در حوزه خانواده  ضروری است.

فردی گفت: تمام  دستگاه‌های مرتبط با موضوع خانواده و فرهنگ باید به صورت مشترک برای تقویت بنیان خانواده به عنوان رکن اصلی اجتماع در جامعه اسلامی تلاش و  برنامه‌های اجرایی خود را در بخش‌های مختلف به منظور تحکیم بنیان خانواده ارایه کنند.

وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل خانواده در رشد و اعتلای فرهنگی جامعه اضافه کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم، مبنای کار، خانواده است و تنها با تقویت ارکان خانواده و توجه جدی به این نهاد مهم جامعه، می‌توانیم با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در موضوع طلاق و مشکلات خانوادگی در جامعه نیز گفت:  در خصوص دلایل رشد طلاق باید آسیب‌شناسی مبتنی بر داده‌های موثق و روش‌های علمی انجام بگیرد تا نتایج برای برنامه‌ریزی قابل استناد باشد.

وی با اشاره به شیوه‌های جدید همسرگزینی که یکی از ریشه‌های رشد طلاق در جامعه است تاکید کرد: مهمترین موضوعی که باید در بحث آسیب‌شناسی خانواده به آن تاکید کرد، موضوع فرهنگ است و تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فرهنگ، باید برای اعتلای فرهنگ در عرصه خانواده برنامه داشته باشند.

فردی در ادامه با اشاره به بحث خشونت خانوادگی و ریشه‌های آن، مبارزه با انواع خشونت در خانواده را از برنامه‌های اصلی دستگاه‌های متولی در موضوع خانواده دانست و  افزود: در این خصوص لازم است آسیب‌شناسی دقیق انجام شده و راه حل عملی ارایه شود .

وی تاکید کرد:  بر نقش بی‌بدیل زن در مدیریت خانواده و تربیت فرزندان که اثراتی فراتر از خانواده دارد و در عرصه اجتماع نیز موثر است باید توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی برجسته شود.

استان البرز دارای سه میلیون نفر جمعیت است که ۴۸.۵ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.