جهانگیر شاهمرادی روز یکشنبه در آیین رونمایی از تمبر لغو شعاع ۱۲۰ کیلومتری صنایع البرز افزود: : سال گذشته یک هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت و البرز از این نظر رتبه نخست را در کشور دارد.

همچنین استان البرز رتبه دوم پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی و رتبه نخست پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ را در کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی صادرات در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری گفت: طبق اعلام گمرک ۵۴۶ میلیون دلار سال گذشته صادرات از استان صورت گرفته است.

شاهمرادی با اشاره به کاهش نرخ ۲.۸ درصدی بیکاری در زمستان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در این استان گفت: سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان البرز طی سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته، در سال ۹۸ ۲۹۱ پروژه صنعتی با سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومانی در استان افتتاح و راه اندازی شد.

معاون اقتصادی استانداری البرز در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استان در خصوص کرونا اشاره و  با بیان اینکه این استان در مسیر ارتباطی چندین استان کشور قرار دارد گفت: قرار گیری البرز در مسیر این تعداد استان و مساله مهاجرت، می توانست این استان را تبدیل به کانون پرخطر در کشور نماید، اما امروز این استان به عنوان یکی از کانون های کنترل شده و کم خطر تبدیل شده است.

شعاع ۱۲۰ کیلومتری و معافیت های مالیاتی  یکی از مهم ترین مشکلاتی بود که صنعتگران مستقر در شهرک های صنعتی البرز با آن مواجه شده بودند.

در روزهای ابتدایی سال جاری و به همت تلاش مسوولان استانی و همت دولت تدبیر و امید این مانع از سر راه تولیدکنندگان و صنعتگران البرزی برداشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.