سرهنگ پاسدار علی محمودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این اقدام خیرخواهانه ۴۰۰ دست کت و شلوار، ۹۰۰ دست مانتو و شلوار و ۴۰۰ جفت کفش نو توزیع شده است.

وی اظهار داشت: همچنین توزیع یک هزار بسته معیشتی و یک هزار بسته بسته بهداشتی به خانواده های محروم و نیازمند از دیگر اقدامات اصناف بسیجی استان بوده است.

وی گفت: توزیع حدود ۱۰ تن میوه به محرومان و مراکز بهداشتی و درمانی و ۵۰۰ کیلوگرم شیرینی در مراکز بهداشتی و درمانی استان از دیگر اقدامات این بسیجیان می باشد.

محمودی ادامه داد:‌ به همت بسیج اصناف روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک در اختیار مردم قرار می گیرد ضمن اینکه با همکاری دانشجویان و اصناف بسیجی در تولید ماسک، ۵۰۰ دست لباس بیمارستانی نیز در اختیار کادر درمانی بیمارستان کوثر قرار گرفت.

وی در ادامه به دیگر اقدامات بسیج اصناف در ایام درگیری با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: پس از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با همکاری صنعت و معدن و اتاق اصناف استان، در گشت و کنترل فعالیت واحدهای صنفی استان، برخورد جدی با واحدهای متخلف در کم فروشی و گران فروشی، ارایه اطلاعات بهداشتی به اصناف و ضدعفونی و استقرار تیم ها در تعطیلات نوروزی برای تب سنجی از جمله این اقدامات است.

رییس بسیج اصناف استان البرز اضافه کرد: استقرار بسیج اصناف همراه با دیگر نیروها در مبادی ورودی استان، آگاه سازی اصناف در خصوص تجمع هایی مثل نماز جماعت در ادارات و اتحادیه ها، نظارت بر فعالیت داروخانه ها و لوازم پزشکی فروشی و فعال سازی شبکه اطلاعاتی اصناف و جمع آوری اخبار و گزارش ها از دیگر فعالیت های بسیج اصناف استان است.

نظارت شدید بر فعالیت نانوایی ها

سرهنگ پاسدار محمودی یکی از مهم ترین فعالیت ها را نظارت بر نانوایی ها برشمرد و گفت: بیشترین مشکل در جداسازی و فاصله اجتماعی در نانوایی ها است به طوریکه در داخل نانوایی فقط باید یک مشتری حضور داشته باشد و مابقی مشتریان در بیرون از واحد با فاصله بایستند.

وی افزود:‌ همچنین به صاحبان نانوایی ها ابلاغ شده تا در جوار واحدهای صنفی شان یک روشویی برای شستن دست مشتری ها نصب شود که فقط بعضی از واحدها اقدام به این کار کرده اند.

رییس بسیج اصناف استان البرز از همکاری خوب مردم در رعایت تمام نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد و اظهار داشت: اگر تعطیلات تمام واحدهای صنفی و تولیدی تا روز ۲۰ فروردین ماه ادامه داشت موضوع کرونا کاملا برطرف می شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.