احمد خیری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : به تازگی تفاهم نامه ای بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ، اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان منعقد شده که براساس آن تمام پسماندهای عفونی مراکز درمانی ، بیمارستان ها،  آزمایشگاه ها و مطب های پزشکی ۲ شهرستان کرج  و فردیس در چارچوب دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جمع آوری و سپس توسط یک شرکت بخش خصوصی بی خطر سازی خواهد شد.

وی ادامه داد:  بر اساس تفاهم نامه منعقد شده فهرست مراکز بهداشتی درمانی فعال که تولید کننده پسماندهای عفونی هستند به سازمان مدیریت پسماند کرج معرفی و این سازمان بر اساس دستورالعمل وزرات بهداشت اقدام به مدیریت اصولی این دسته پسماندها می کند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت:  بر اساس قانون مدیریت پسماند، زباله های عفونی مراکز درمانی، بهداشتی، مطب پزشکان، بیمارستانها و آزمایشگاه ها باید بی خطر شده و توسط شهرداری در شرایط مناسبی دفع شود.

خیری اظهار داشت: طبق این تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان  بر فرآیند جمع آوری، حمل و نقل و دفع پسماند مراکز بهداشتی و درمانی نظارت خواهند داشت.

وی از مشخص شدن برنامه های  کلی در خصوص مدیریت پسماندها در کارگروه مدیریت پسماند استان البرز خبر داد و گفت: با همکاری بخش خصوصی مرکز بی خطر سازی پسماندهای عفونی نیز به زودی در مرکز دفع حلقه دره ایجاد خواهد شد.

روزانه بیش از ۲۰ تن زباله عفونی در ۲ شهرستان کرج وفردیس تولید می شود.مرکز دفن زباله های استان البرز( به استثنای شهرستان اشتهارد) در حلقه دره قرار دارد که روزانه بیش از یک هزار و۲۰۰ زباله به این مرکز انتقال می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.